Skönaste julen!

                   
  
 
 
Denna jul har varit så sköön! Sällan har jag varit så långledig, 11 hela dagar. Har verkligen unnat mig att ta det lugnt. När vi inte ätit, fikat eller umgåtts med familj och vänner, då har jag sett på Downton Abbey, bästa tv-serien på länge. Har smugit mig upp innan de andra vaknat och tittat i min ensamhet, skrattat, njutit och till och med gråtit en skvätt samtidigt som jag tömt julgodiset och druckit julmust. Japp innan frukost, så ljuvligt onyttigt. 
 
Upptäckte denna serie i höst under säsong 3. Beställde första säsongen till mig själv i julklapp. Såg den på juldagen och annandagen, sen köpte jag säsong 2 på mellandagarna. Har bara ett ynka avsnitt kvar att se nu :(
 
                                         
 
Kanske kommer en sammanfattning av 2012 enligt tradition, kanske inte. Först ska vi fira in det nya året tillsammans med några nära och kära från gubbens familj.
 
GOTT NYTT ÅR önskar jag ER ALLA som ev kikar in här fortfarande!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gott slut Malin! Hoppas att 2013 blir bra!
Jag har missat Downtown Abbey, men vet många som suttit som klistrade.
KRAM!

Svar: Camilla, se den någon gång när du får chansen, börja isåfall från säsong 1 och se i rätt ordning. Tyvärr har jag inte gjort det själv. Gott slut och Gott Nytt År på dig med ♥
Malkin

2012-12-30 @ 20:03:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Downton Abbey är så sjukt bra! Jag såg årets julspecial imorse och... (censur). Säsong tre släpps först 23 jan, så vi får vänta...
En perfekt jul låter det som! Tänk att vakna med Downton Abbey...?! Aaaaah.... Gott nytt år!

Svar: Så kul att du också gillar det! Det måste vara säsong 4 som börjar i jan, längtar. Ångrar att jag såg julspecialen nu innan jag ens har sett färdigt säsong 2. Gott Nytt år kära du!
Malkin

2012-12-30 @ 21:04:12
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mammakero

Nej i januari kan du köpa 3e säsongen. Säsong 4 skulle inte visas förrän nästa höst... (om jag nu inte missförstått allt). Hemskt att se det jag såg i morse och ha hela 3e säsongen kvar... När vi sett slutet, så letade yngsta dottern upp länkningar från twitter där en lång intervju med Dan Stewens fanns, där han berättar varför han gjort sitt val... Vi var helt omskakade båda två.

Svar: Mhmm visst var det trist... :(
Malkin

2012-12-30 @ 21:36:37
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Anita

Vilka underbara julbilder du visar. Jag önskar dig ett Gott Nytt År!

Svar: Tack Anita, roligt att du gillar mina bilder, det värmer och sporrar :) Jag önskar också dig och din familj ett riktigt Gott Nytt år!
Malkin

2012-12-31 @ 09:15:05
Postat av: soffie

gott nytt år till dej.. å så fina bilder du visar...

2013-01-01 @ 21:34:55
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Cissi

Härligt det låter!

Jag har också NJUTIT, men nu tillbaka till vardagen igen...iallafall i 3 dagar sen är det helg igen ;)

Svar: Ja jag är oxå tillbaks och nu är det livet för och efter bokslutet på jobbet. Tur man fick bila upp sig ordentligt innan.
Malkin

2013-01-02 @ 07:48:32
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: Maria

Godfortsättning <3
Fina bilder! Tack för lånet av säsong "one" ser fram emot fortättningen.
Första dagen på jobbet, känns ok!

Å´du! Tack för lite stöd tidigare. Lovar att det kändes mkt bättre efter några ord från dej!
Kram

Svar: Maria - That´s what friends are for ♥Säsong 2 är tillgänlig för dig nu. Undrar om man måste köpa 3an när den kommer ut oxå.. har inte sett alla avsnitten. TYVÄRR så jag julspecialen, hoppas inte du gjorde det. Kram
Malkin

2013-01-02 @ 10:21:17
Postat av: Sonja

Självklart kikar jag in här!
Låter som en härlig jul.
Visst har det varit skönt med lite extra ledigt så man kunnat göra ingenting utan dåligt samvete.

Svar: Ja visst behöver man det ibland!!! Hade varit kul att höra mer om ert nyårsfirande iår!
Malkin

2013-01-02 @ 11:22:46
Postat av: paula i pörtet

Oh vad jag unnar dig din sköna jul med långledighet! God fortsättning förresten, idag har det slutat töa, ett par minus och solen behagar visa sig! Snart kommer dagarna bli längre, det längtar jag efter, dagsljus, mycket mycket dagsljus, behöver vi nu!
Kram

Svar: Tack Paula, jo jag behövde verkligen denna nedvarvning, har varit sliten! God fortsättning på dig med!
Malkin

2013-01-02 @ 15:12:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Hur kan jag var så omsejokringsej att jag glömmer skriva hur fina bilder du har i kollaget!? Oförlåtligt. För det var ett underbart kollage!

Svar: Kära du, collaget kom in efter din kommentar :) Roligt att du gillade det!/Mram
Malkin

2013-01-02 @ 16:10:12
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Marianne

Låter som en skön jul. Downton abbey - en riktigt bra serie. Kram och god fortsättning :)

Svar: Kul att du oxå gillar den! God fortsättning på dig med!!!
Malkin

2013-01-04 @ 14:37:35
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej! Bävrar och grisar, vilken kombo din son gillar! Bävergäll har du hört talas om vad, en körtel på djuret som även används för att göra en illasmakande sup! Grisar gillar jag sådär, vi har ju haft grisar då vi hade värdshus, dom ska ju vara så renliga djur och intelligenta men det tyckte nog inte vi.
Hoppas återgången till vardagen blir lätt, i alla fall uthärdlig
Kramen

Svar: Det är hans älskade gosedjur sen han var lite som skapat denna fascination. Nu ska han tydligen forska om bävern i skolan.
Malkin

2013-01-07 @ 20:21:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sanna

Bra serie det!

Svar: Ja visst är det, beställde säsong 3 idag :)
Malkin

2013-01-22 @ 18:53:15
URL: http://sannakumlin.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0