C ♥ J

Det har varit mycket den senaste tiden, men inte bara det vanliga ekorrhjulet utan även av något riktigt riktigt trevligt också.

I lördags gifte jag nämligen bort en av mina bästa vänner min barndomsvän, med ”en galen finne”!

Ja det är i all fall så hon har benämnt honom själv tidigare under årens lopp. När vi fick lära känna honom visade det sig att han inte var särskilt galen och nu tror jag faktiskt att hon benämner honom ”min make” istället ;-)

 

Brudparet valde att ha en mindre tillställning för själva vigseln/bröllopsdagen. Vi var två par som fick äran att vara vittnen i kyrkan och som tack för det bjöds vi på middag på hotellet och sedan fortsatte festligheterna hemma hos dem kvällen lång. De planerar även för en bröllopsfest i sommar för tjocka släkten och många vänner. 

 

Bröllopsdagen började med ett besök hos frisören som fixade både bruden och mig!! Att bli sminkad och fixad i håret uppskattade jag väldigt mycket, jag har fortfarande inte, 43 år gammal, lärt mig att hantera en hårfön och smink det äger jag knappt. Så här snygga blev vi

    

För att lyxa till det hela lite extra (och lugna nerverna) smuttade vi  på lite champange och åt chokladpraliner medans Paula piffade oss. 

                             

Sedan bar det av till kyrkan och där chockade jag kyrkpersonalen genom att högt utbrista ngt i stil med ”h-vete vad mörkt det är” här när vi travade fram i kyrkgången, förlåt gud, jesus och kyrkpersonalen men jag var lite stressad inför en av mina ”andra plikter”, fotograferingen av vigseln!!!

Nåja plikt och plikt, det borde vara drömuppdraget för oss som gillar att fota, men lite stressigt blir det med lååånga slutartider i en mörk kyrka när man helst vill undvika blixt. Och man vill ju gärna få till det, även om bruden påstår att hon inte har höga krav.  

Men det viktigaste av allt, de svarade definitivt JA båda två, på olika språk.

Efter lite (eller kanske mycket?) ytterligare fotografering i kyrkan efter ceremonin åkte vi till hotellet och avnjöt en mycket god trerättersmiddag.  

Sen får vi vara glada att chauffören lyckades ta oss helskinnade hem till brudparet efter middagen, för snöstormen var ingen lek, man såg knappt vägen. Denna storm bidrog även till att vi inte kunde fota utomhus.

 

Hemma hos brudparet fortsatte vi "frossa", för nu plockades tårtan fram


Och efter bröllopsvalsen blev det vickning..  ja jag misstänker att det enstaka kilot jag lyckades gå ned under min utmaning månaden innan låg risigt till. 

Tusen tack än en gång för att vi fick vara med om Er speciella dag och som jag skrev i kortet, det här med äktenskap är enkelt..

 

Lycka till ♥

 


Kommentarer
Postat av: mammakero

Jättefina bilder allihopa, men favoriten blev nog bilden på dej! Det var så kul att se dej stylad och vacker, eftersom det är du som är fotografen så är du sällan med på bild! Annars älskar jag bilden under dej och bruden! Så snyggt arrangerat och vacker komposition!

2012-02-25 @ 10:01:05
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Päivi

Hahahahhah... sitter och skrattar högt.... jag hade nog slängt om hårfärgerna...heheheh...



Vilka underbara bilder och det är ju alltid så vackert med bröllop :)



Trevlig helg!

2012-02-25 @ 10:33:03
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Lissen

Vilken mysig upplevelse. För det första vad fina ni blev hos frisören :-). Fotandet är både en ära, men också pirrigt, jag förstår dej!



Men bilderna blev fina så brudparet blev nog nöjda, bra gjort Malin.



Kram Lissen

2012-02-25 @ 11:36:21
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Marianne S

Jättemysigt verkar ni har haft. Fina bilder. Men finast för dagen var bloggerskan själv. Kram.

2012-02-25 @ 19:14:47
Postat av: Camilla

Vilken underbar dag och vilken ära att bli specialinbjuden! Väldigt vackra bilder och ni blev då väldigt snygga! Så det var alltså till detta som klänning och skor skulle inhandlas. :)

Hi hi... kommentaren i kyrkan låter som något jag också skulle kunna kläcka fram. :-D

Tack för dina grattis! I dag ska vi heja på Felix, som ska köra Ungdomsvasan.

Kram fina du!

2012-02-26 @ 07:56:56
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

För det första; vilka fina bilder!

För det andra; ni är sååå vackra bägge två, kul att se dig också stylad.

För det tredje; låter som mitt önskebröllop, enkelt, bara vittnen inbjudna, god mat efteråt. Härligt!

2012-02-26 @ 12:10:28
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Lissen

Här sken solen idag, långpromenad :-)

2012-02-26 @ 15:15:33
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Cissi

Grattis till dom och vilken ära för dig att få vara med och bevittna vigseln.

Fest i sommar låter som en riktigt bra ide :)



Kram

2012-02-27 @ 09:00:52
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefint brudpar <3



Ni var (är) fina allihop. Som vanligt blir dina bilder super och beskriver säkert tillfället med bravör.

2012-02-27 @ 09:04:31
Postat av: Paula i pörtet

Det blev alltså ett KYLLÄ! Va trevligt och va fina ni är! I mitt tidigare liv höll jag på med mitt hår hur mycket som helst, hade ständigt en krullpermanent, långt hår som behövde blötas varje morgon innan föning! Jisses, sminket gick fortare, fem minuter så man fick dit sina ögon! Hela detta tog slut när vi flydde storstan. I restaurangköket blev det kortklippt frilla, bara att skaka på huvudet på morgonen och smink, vem bryr sig, fåglarna i skogen, hihi

Ha nu en fin vecka, ni får ju så mycket längre dagar däruppe så man hisnar!

Kramen

2012-02-27 @ 12:36:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Verkar ha varit e toppendag för er alla!

2012-02-27 @ 16:45:29

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0