Onda fötter

Åkte ned i mina snyggstövlar, inte de mest fotvänliga skorna.. skulle ju sitta still på kurs hela dagen. Men istället blev det timmar av strosande på stan redan på torsdagen. Oj oj så ont jag hade i fötterna på kvällen.

På fredagen promenerade jag än mer. Från söder, via gamla stan, via Östermalm bort till Djurgården och sen tillbaks. Denna gång med gympadojorna ialla fall. Men smärtan var oliidlig ändå.

Något annat som "plågade" mig lite, var att jag inte hade The kamera med mig, när jag för en gång skull hadegott om tid att fota i fina Stockholm. Fick hålla till godo med mobilen och lillkameran, nej helt kameralös är jag sällan.



Att strosa på hötorget och titta på alla fruktstånd och vårblommor är en härlig känsla när man har full vinter hemma. Någon som känner igen damen uppe till höger? Ledtråd hon står vid hörnet till Dramaten.

Längs med tjusiga Strandvägen blåste det kallt, men det blev bättre när vi kom till Djurgården, där fick vi se ett hägerpar ute på isen. Kan vara första gången för mig faktiskt.

Apropå kändisar (ja ni vet ju att jag är löjligt förtjust i att samla på sådana) så fick jag ihop 4 stycken. Cecilia Frode, Unni Drougge, Mattias Klum och Lill Lindfors.

Fortsättning följer.. (Kul att ha ngt att blogga om igen)


Kommentarer
Postat av: mammakero

Härliga bilder har du iallafall tagit, med eller utan den stora! Fast jag förstår precis din irritation! Jag känner mej naken utan min stora kamera, visst bilderna blir bra med lilla Samsungen men det är inte samma sak!

2012-03-13 @ 06:58:52
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonja

Fina bilder, trots att du bara hade lillkamera och mobil med dig!

Härligt att bara vara och strosa omkring.

2012-03-13 @ 07:03:59
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Lissen

Så kul att kunna ta sig tiden att flanera runt och hinna se mycket och shoppa lite lagom.



Men attans att ha fel skor och speciellt, att inte kameran kom med.



Men du kunde ju inte ana, att det skulle bli semester :-)



Våren är på väg :-)

Ha en fin dag. // Lissen

2012-03-13 @ 08:56:34
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Marianne S

Det är så härligt att vara på hötorget på våren. Du är som jag. Har alltid minst en liten kamera med mig. Om jag inte ser fel så är damen i fråga fru Krook, eller?

2012-03-13 @ 14:25:11
Postat av: Malin svarar:

Marianne: Helt rätt :)

2012-03-13 @ 18:01:25
Postat av: Camilla

Du är ju så himla duktig på att fotografera, att det inte spelar någon roll vilken kamera du har. Du ser liksom vinkeln på rätt sätt. Bra!

Vilket fint väder ni verkar ha haft.

Yes! Kul som sjutton att du är lite mer aktiv här på bloggen igen. :)

Kram och tack för hållna tummar för Saga!

2012-03-13 @ 20:56:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vilka mysiga dagar i Sthlm du ser ut att ha haft :D

2012-03-14 @ 11:44:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0