Plötslig semester

Undrar om inte någon däruppe tyckte att jag behövde lite semester från vardagen? Åkte ned till Stockholm i torsdags för en 2 dagars kurs, ombord på Arlanda Express fick jag meddelandet att kursen var inställd, läraren hade fått magsjuka och de lyckades inte få någon vikarie.

Ringde svägerskan och det gick bra att checka in hos henne, planen var ändå att jag skulle ha stannat hos henne mellan fredag och lördag. Meddelade jobbet vad som hänt och att jag bestämt mig för att ta ut semester. Bara passa på då resan är betald och kommer att betalas av utbildningsföretaget :)

En annan tjej från mitt jobb som kommit ned dagen innan och som drabbats av samma sak, mötte upp mig i stan för lunch, stadsvandring och shopping.





Av någon anledning blev det att vi besökte tjusiga varuhus som NK, Illums Bolighus och Marimekko. Roligt att gå runt och titta på allt fint, ja några små diverse inköp blev det. Vi strosade även och insöp atmosfären i gamla stan. Shoppingen fortsatte även under fredagen, då min rara svägerska bestämde sig att även hon ta en ledig dag :)

Vi besökte då Marimekkobutiken för att jag hade bestämt mig för att slå till på en ny handväska, som jag är jättenöjd med. "A perfect balance of function and style" , det gillar jag :) Perfekt storlek och lagom med fack.
Vi besökte även Svensk Tenn och konstaterade att man blev lika bra bemött där, även om man nästan köpte det billigaste de hade, bara för att köpa något :)  Ja det blev glasunderlägg och en tändsticksask *fniss*.

En annan sak som jag också köpte var tights från Gudrun Sjödén, bara för att få deras snygga tygkassar, fick även svägerskans :)

Någon som vågar gissa på vad den fina apan gick lös på som syns i mitten på övre sidan av collaget? En känd designklassiker, som inte jag har råd med om man säger så, även om jag gillar den väldigt mycket.

Ja det var allt om shoppingen. Fler inlägg från min oväntade semester kommer, lite senare. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig oväntad semester!

Apan, gissar på 675 kr

2012-03-12 @ 20:09:48
Postat av: Anna

Det var jag som gissade...

2012-03-12 @ 20:10:31
Postat av: Lena

Inte så dumt än då med en plötslig semester.

//Lena

2012-03-12 @ 20:41:21
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Sonja

Wow, vilket flyt! Och kollegan som också var där och svägerskan som tog ledigt så du slapp göra Staden själv.

Uppenbarligen har du tumme med han där uppe. (Du köpte väl en lott...?)

Och kursen får du väl gå en annan gång, alltså en till Stockholmsresa att se fram emot!

2012-03-13 @ 06:57:09
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

"En oväntad godbit i livet".....kallas det ;)

2012-03-13 @ 07:40:14
Postat av: Lissen

Måste säga att det blev en bonus att kunna möta våren i Stockholm och ha tid att flanera runt.



Den där damen får jag kolla på en annan gång.

Fina butiker, har ofta priser därefter, ögonshopping helt okey det också.

2012-03-13 @ 08:54:05
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Anna, du får lägga till rätt många tusenlappar, nästan tolv till ditt förslag!

2012-03-13 @ 19:29:43
Postat av: Camilla

Men, vilken tur i oturen. :)

Så mycket roliga affärer du hittat. Tygkassarna var verkligen superfina. Marimekko är en favorit även hos mig.

Nej, nu blev jag ju Stockholmssugen!

Kram!

2012-03-13 @ 20:58:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vilken osis! ;)

Blir det ett nytt Sthlms-besök snart igen då?

2012-03-14 @ 13:01:19
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh shit... jag som tyckte jag tog i.....

2012-03-16 @ 19:57:19

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0