Mer Sthlm och helgen som gick


Bodde på 9e våningen på hotellet vid Globen, förväntade mig en fantastisk utsikt från rummet.

                      

Men men..  (bryr mig inte ens om att räta upp den fula bilden)


           

Det var mycket hockeyspelare på hotellet, tex ryska, italienska och lettiska. Skojade på FB om att jag skulle haffa en rik hockeyspelare. Det närmaste jag kom var nog det lettiska fanset som stötte på mig enligt kollegans uppfattning. Själv tyckte jag att han stötte till mig så jag höll hårt om väskan :)


Tyvärr regnade det på torsdag kväll, så vi höll oss kvar kring Globen och hotellet. Men det var härligt att strosa där och insupa atmosfären kring hockey-vm. 

Kollegan, jag och två ytterligare kurskamrater åt Sushi till middag.

          

Efter kursens slut åkte kollegan och jag in till Kungsan i hopp om att få njuta av prakten från blommande japanska körsbärsträd. Men si de hade redan blommat ut..

          

Endast några enstaka blommor fanns kvar, bemötade mig inte ens att ta fram kameran ur väskan (fotat m mobilen).

                        
    
Men vi stannade och åt varsin mjukglass, årets första, och njöt av att titta på folkvimlet en stund innan vi sedan åkte mot Arlanda och hem igen.

Och i helg har vi oxå haft fullt upp. Min nygifta väninna C har varit och hälsat på fr lördag kväll-söndag. Kusin J med familj dök också upp på lördagkväll, mycket trevligt!

Idag har C beskurit mina buskar, hon är duktig på det här med trädgård. Som tack för det lurade jag henne att inte klä sig för mycket, så att hon nästan höll på att frysa ihjäl på fotbollsplanen när Arvid spelade fotboll :(

Lite svensk formlära och bastu på det, så har även den här helgen rusat förbi. Ser fram emot en kort vecka på jobbet nu :)



Kommentarer
Postat av: Lissen

Full fart med det mesta, men så trevligt du verkar ha haft i Stockholm.

Trots att du var utan utsikt och träden hade blommat klart :-)



Kram Lissen

2012-05-13 @ 22:05:36
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Maria

Tidigare har du undrat hur JAG hinner med allt och att du blir trött bara av att tänka på det..... lilla vännen...... när blev det tvär om! ;)



2012-05-14 @ 08:16:12
Postat av: mammakero

Vad synd att du missade körsbärsblommen i Kungsan! Du verkar ha haft fullt upp, som vanligt!

2012-05-14 @ 11:16:06
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mammakero

Fotokompisar är jätteroliga att ha, för man lär sej av varandra och peppar varandra. Studenter får du säkert fota senare, för du är jätteduktig på porträtt!

2012-05-15 @ 13:01:55
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Cissi

Förstår din besvikelse för usikten...

och vädert ;)



Undra när/om våren ska komma snart eller kanske det blir sommar direkt?



Vi bodde på någon billigt litet hotell men nära tunnelbanan (börja på L någonting, finns med bland bilderna, haha)



Kram

2012-05-16 @ 12:20:22
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Mums, jag åt också sushi i veckan.... :)

2012-05-16 @ 18:21:46

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0