Utbildad

          

Så där ja nu är jag lite mer bildad :) Jag är faktiskt glad att de inte hittade någon halvbra vikarie istället för den ordinarie kursläraren som blev magsjuk sist jag reste ned för den här 2-dgrs kurs i Projektadministration. För jag tyckte kursläraren gjorde kursen. Visst hon var krävande men främst väldigt inspirerande och smittande positiv.

Det vi har läst är tex: Projektorganisation, projektprocess, organisera samordna och kontrollera information, sammanställningar, uppföljningar och kommunikation och presentationsteknik.

Kursen var bra upplagd med teori varvat med praktiska övningar och grupparbeten. Vi har fått kritik och beröm, vi har skrattat och gråtit! Särskilt nyttigt för mig var de praktiska kommunikationsövningarna och avsnittet om presentationsteknik.

Ofta när man går på kurs känner man hur all fakta nästan trycks ut ur öronen, men när jag kom hem igår kände jag mig mer fylld av positiv engergi.

Och har man som jag tidigare gått en kurs tidigare på Företagsuniversitetet så fick man ett glasäpple :) Och jag kommer gärna tillbaks fler ggr, inte bara för att få fler glasäpplen :)


Kommentarer
Postat av: mammakero

Det låter fantastiskt kul!

Fint kollage hade du fixat ihop oxå!

Hur många var ni som gick samtidigt med dej?

2012-05-12 @ 13:52:53
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter som en mycket lyckad kurs. Det är väl så det ska kännas! Tyvärr verkar många kurser mest handla om att "få den gjord", från både kurshållarens och elevens sida.



Underbart med en BRA utbildare!

2012-05-13 @ 07:43:22
Postat av: Sonja

Låter som en riktigt bra utbildning!

Och härliga harmoniserande bilder som vanligt!

2012-05-13 @ 20:08:32
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Lena

Det blev ju en bra kurs. Alltid kul att lär sig.

Och bilden på äpplet har du tagit bra...bra skärpa och bra färger.

//Lena

2012-05-13 @ 20:53:17
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Vad roligt att du uppskattade kursen! Man jobbar ju mer och mer i projektform nuförtiden.

När jag jobbade på bank så var jag ofta kursledare. Dels på en grundkurs för bankfolk, dels för en kurs i utlandsbetalningar. Vi hade egen fin kursgård (numera såld) på Lidingö. Jag som har svårt att umgås med barn tyckte det var jätteskoj att lära ut till vuxna elever. Och kvällarna med olika hyss och lekar var förstås inte heller fel...

Kul att du fick andas in lite hockeyatmosfär, du gjorde inte som La Camilla och fixade en liten loverboy? Men chansen verkade du ju ha haft!

Kramen

2012-05-15 @ 19:02:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Den kursen måste ha varit ett riktigt lyft. För man vill ju utvecklas. Både beröm och rätt kritik kan behövas.



Ha en fin vecka // Lissen

2012-05-15 @ 19:33:04
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Hysnije

Hej!

Kursen låter jätte intressant, något du gått via jobb?



År det projektledning-basutbildning eller är det någon kompletterng till basutbilsningen?



Kram Hysnije

2012-05-30 @ 21:41:11

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0