Finalfunderingar

Här i stan går vi omkring som tuppsjuka hönor och väntar på att finalspelet i Hockeyns Elitserie ska dra igång. Drömfinal kallas det i folkmun nu när de två nordligaste lagen ska möta varann. Spännande är det, men i värsta fall kan det bli en mardrömsfinal, ja menar förlora mot Skellefteå NEJ det vill vi absolut INTE.
 
Vi är på gång, vi är laddade vi är tända!
 
Vore så skoj att dra ut på stan och fira guldet med kameran i hand.. *drömmer*, men men there´s some job to be done first. HEJA LULEÅ!
 
 
Trist dock att det finns företag och andra oseriösa personer som köper upp massor av biljetter och säljer sedan dyrt på Blocket :(
 
Uppdaterat efteråt:
 
Förlust i första matchen i suddendeath 0-1
Förlust i andra matchen 2-4
 
Tredje matchen spelas ikväll borta. Tyvärr har Skeå varit mycket bättre än Luleå, så jag har nästan gett upp guldet redan.. :(
 
.. och förlust i tredje matchen med 1-2.. Räknar med att det är kört för den här gången.
Ja nu är det klart, förlust i fjärde matchen med 0-4. Bara att gratulera SAIK, ni var bäst.
 
Och vi Lulefans får glädjas över silvret och komma igen med nya krafter nästa år.
 
 

Kommentarer
Postat av: soffie

å ni slog ju ut (Färjestad ) som du vet ahhhhh gillas inte...;) men nu hoppas jag Luleå slår Skellefteå, guuuu va roligt med hockeyfinal då ens lag är med:) kramen

Svar: Ja men ni har ju vunnit så många ggr så nu är det vår tur :)
Malkin

2013-04-09 @ 20:09:17
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Maria

Onekligen spännande...
Å´trot om du vill, här väntas också. Lars och Klas kommer nog att sitta klistrade. Jag redo med handfängsel...om det skulle behövas. ;)
Nu iväg mot Umeå snart!

Svar: Ja visst ska det bli spännande, det är roligt när det går bra för våra stadslag!
Malkin

2013-04-10 @ 07:30:51
Postat av: Päivi

Lite tråkig som jag är så följer jag ju inte på något sätt hockey. Men visst händer det att jag frågar resultaten när det varit spännande matcher :) Så lär jag väl göra även denna gång :D

Ha det bäst! Kram

Svar: Jag dras med pga makens intresse, han ser nästan alla matcher, de flesta på tv och vissa i hallen. Jag ser bara en del av grundserien, men nu när de gått till final kommer jag att följa och heja! Jag tror att det kallas medgångsfan ;-)
Malkin

2013-04-10 @ 08:05:28
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: mammakero

Här hejjas det på Luleå, men må bäste lag vinna! Drömfinal och dröm final! Det blir nog med dräm final för få spelar så hårda matcher som derbylagen och här har vi två hårdkokta derbylag!

Svar: Ja det kommer nog att bli tufft! Men lite karnvalstämning på stan efter vinst vore skoj :)
Malkin

2013-04-10 @ 10:58:44
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Lissen

Attans vad spännande och kul med två norrlag, yes.

Våga Malin, våga!

Kram
Lissen

2013-04-10 @ 22:18:35
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Vad spännande, jag har kompisar i bägge lägren kan jag säga!
Ja gnagare är gnagare, inte lämna framme något som går att tugga sönder! Glömmer aldrig då min dotter olovandes tog hem små möss som hon förvarade i en skoask i garderoben...hon tänkte inte på hur lätt dom kunde gnaga sig ut, oops så blev hon avslöjad!
Kramen

2013-04-11 @ 18:27:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, jag minns ett år då jag låg på Alftakliniken när bandyfinalen gick av stapeln i Stockholm. Bollnäs spelade såklart, och på kliniken gick finaldagen all personal utklädd till spelare med olika nummerlappar på tröjorna! På kvällen stod det klart att segern var bärgad, då gick man ur huse då spelarbussarna väntades passera... Ungefär så kan jag tänka mig att ni känner däruppe, det är STORT, större än vi här nere fattar, fast, vi har ju LEKSAND, som tog sig tillbaka till Elitserien. Det är stort här i Dalom...
Kramiz

2013-04-14 @ 16:30:21
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Nu har jag cyklat första milen på årets cykelutmaning. :)
Bara 99 kvar...
Kram kram!

2013-04-14 @ 18:19:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: LissenTo

Härligt med Norrlandslagen, fast jag har dålig koll.

Skönt att vara på banan igen, jag alltså :-)

2013-04-17 @ 21:01:45
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Maria

:(

2013-04-18 @ 08:39:29
Postat av: paula i pörtet

Hej, hoppas du inte blåst bort i vårvindar friska, tror den tog med sig halva min hjärna på senaste promenaden. Jisses vad det blåser!
Jag tycker nog vårkostymen var i grannaste laget, men jag bad dottern fixa en glad bakgrund, var så trött på vitt och svart. Nu får det färgglada pigga upp ett tag tills sommaren nalkas. Har du hittat tussilago än? Nej det kan jag väl inte tro...
Kramen

2013-04-18 @ 14:40:25
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0