Finfrämmande i stan

Det är roligt när det händer något i stan, och det är roligt att det finns fler fotointresserade på jobbet. I torsdags stämplade jag o Patrik ut lite tidigare för att möta upp Ostindiefararen Götheborg i Södra Hamn.
 
Väntan blev lång, båten var lite försenad och hade dessutom svårt att angöra kaj då det blåste motvind. En och annan äldre tant hann tippa omkull innan skeppet ankrade i hamn.
 
Musikanterna hann putsa sina instrument lite extra.
 
 
 
Säpo och polisen hade full kontroll. Sjungande polisen fick också vara med.
 
 
Till slut kom hon, vackra Götheborg. Det var inte lätt att få en bra bild där i folkhavet. Hade inte varit fel att vara lite längre.
 
 
Besättningsmännen hade en del att stå i även efter att de angjort hamnen. Flaggor skulle hissas och vimplar släppas ut.
 
 
 

 
Med ombord på båten fanns, dagen till ära, självaste kronprinsessan Viktoria. Titta där står hon med Kalle Petersen.
 
 
 

Vem den stiligt klädde herren i rött är vet jag inte, men mannen nedan var tydligen Götheborgs kapten.
 
 
Stod redo och siktade mot portalen där den röda mattan var utrullad, men det fina sällskapet gick inte där det var tänkt och plötsligt fanns hon där framför linsen på min kamera. Vår fina naturligt vackra kronprinsessa Viktoria.
 

 
 
 
Så himla kul att man befann sig på rätt ställe och att man inte gjorde bort sig alldeles när man fick chansen att fånga på bild en sådan prominent gäst, på besök här i vår lilla stad.
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Vad kul att du lyckades fånga Viktoria på bild. Inte det lättaste när det oftast är så folk i bakgrunden.

Trevligt att se en serie bilder från hela besöket.

Kram Lissen

Svar: Ja det var jättekul att få den chansen! Kul att du gillade min bildserie.
Kram
Malkin

2013-08-24 @ 20:01:54
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Ett mer naturligt leende än vår prinsessa har är svårt att föreställa sig. Hon är verkligen naturlig och vacker, vi har all anledning att vara stolta över henne. Att hon dessutom gör ett kanonjobb inom pr gör inte saken sämre. Jättefina kort har du plåtat!
Kram

Svar: Håller med om att hon både är vacker och duktig! Kram
Malkin

2013-08-25 @ 13:35:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Päivi

Återigen, vilka fantastiska foton du tagit! Du har verkligen varit på precis rätt ställe, otroligt fint foto på prinsessan Viktoria :)

Ha det bäst!

Svar: Tack så mycket Päivi! Ja jag var lyckligt lottat som fick chansen att fota vår vackra prinsessa!
Malkin

2013-08-25 @ 13:55:28
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Maria

När jag som vanligt missar alla stora arrangemang så gör det inte så mycket eftersom du var där ;)
För via dina bilder var jag ju ändå där....

Svar: Va kul att jag kunde förmedla evenemanget till dig!
Malkin

2013-08-25 @ 20:25:08
Postat av: Camilla

Vilka bilder Malin! Dem skulle du kunna sälja till vilken tidning som helst!

Svar: Jag är klart nöjd att jag fick chansen att fota Viktoria och att bilderna blev bra!Sälja? Jag vet inte ens hur man gör :)
Malkin

2013-08-25 @ 20:57:49
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Härligt fångade bilder på både den vackra båten och Kronprinsessan Viktoria! Så det var därför de piffat till med portal och att fixa den delen av kajen så den såg så polerad ut! Vi var nere i hamnen på kvällen!

2013-08-26 @ 07:12:27
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Sonja

Otroligt fina bilder!!!
Var också där för att se skeppet, dock stod jag längre bort och såg inte så mycket. Var tvungen att gå innan Vickan klev i land, men jag var ju där för båten, den är imponerande.

2013-08-26 @ 07:27:12
Postat av: Päivi

Du, brukar du vara med i utmaningar och skicka in dina foton till olika tävlingar? Det borde du göra :)

Har en åt dig här http://tidning.alltomscrap.se/2013/08/designutmaning-augusti.html

Det går ut på att man ska fotolifta fotot som du ser överst i länken. Nu tror jag att det är lite scrapspråk... vad man gör är att man "härmar" genom att göra en egen tolkning av fotot. Hm... förstår du hur jag menar...? är så dålig på att förklara. Vet att det är lite av en scrapblogg men måste bara tipsa dig då du tar så underbara foton och tanken är att det inte bara ska finnas scrap där :)

2013-08-26 @ 08:51:01
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Lissen

Jag borde också skärpa till mej och träna med stativ, men okey bara medge att jag gillar det spontana och dom oväntade bilder som blir

& lat är jag, ............ väldigt.
Men någon gång så, typ om jag skulle se Norrsken.

Kram min vän och ha en trevlig helg. // Lissen

2013-08-30 @ 20:29:07
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Så fina bilder du tog på vår kronprinsessa!

Svar: Tack så mycket, jag är riktigt nöjd med dem själv faktiskt :)
Malkin

2013-09-29 @ 20:07:12
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0