Sommarens projekt

Sommarens (för oss) stora byggprojekt är vår farstukvist. Tyvärr hittar jag inte fotona på huset med den gamla stenbron just nu, så denna mobilbild får duga som före bild. Den visar vår provisoriska trappa som vi haft sen gårdsomgrävningen i höstas. Tidigare hade vi alltså en stentrapp med järnräcken, inte mycket större än den här provisoriska trappan.
 
Före
 
 
 
Riktigt färdigt är det inte ännu heller, vi (läs maken) ska bygga in så man inte ser in under bron. Men det syns inte på denna bild.
 
Efter:
 
 
Ja och där sitter byggmästaren och filosoferar, jag tycker han ska känna sig nöjd med sitt verk, för det är jag i alla fall. Även om jag kan tänka mig att investera i en modernare dörr så småningom.
 
Så nu har vi ett ställe till att sitta och mysa på, perfekt ställe och vädersträck att dricka kaffet efter middagen på, även om det skulle regna :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men gud så fiiint! :) Vilken skillnad! Sånt snyggt "staket" eller vad man ska säga. Vill också byta ut vårt fula mot sånt lite modernare på framsidan. Det där lyfte ju verkligen hela huset.
Kram och trevlig helg! Här är det riktigt skitväder nu, inget cykelväder alls. Kommer nog att stanna på 60-70 mil, men bättre än förra året i alla fall då det blev strax över 50 mil.

Svar: Tack så mycket Camilla. Ja vårt hus är ju lite trist så jag blev glad att du sa att det lyfte huset :)
Malkin

2013-08-09 @ 07:49:00
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Superfint!!

Svar: Tack!
Malkin

2013-08-09 @ 09:55:10
Postat av: Maria

Vad tjusigt! Fina bilder också ;)

Svar: Jag är inte så nöjd med bilderna, tycker de är vinda o sneda. Orkade inte lägga ned så mycket energi, var trött när jag skrev inlägget.
Malkin

2013-08-09 @ 21:57:03
Postat av: mammakero

Såååå snyggt! Perfekt arbetat!

Svar: Tack :)
Malkin

2013-08-11 @ 20:01:32
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Din make har verkligen anledning att vara nöjd, så trivsamt det ser ut!
Och vem är det jag ser i kromets glans? En Malkin kanske? Ja jag hade nog trivts uppe hos dig i sommar bara det inte vore så myggigt. Vi har knappt haft mygg i år, o inte mycket knott heller, måste bero på det torra vädret. Nu får vi skurar mest varje dag, men det måste ju komma svampvatten någon gång!
Kram och ha en fin vecka

Svar: Japp visst är det Malkin som speglar sig i kromets glans :)Här i Luleå där vi bor är det inga problem med mygg eller knott. I stugan fanns dem, men inte helt olidligt som det är på vissa ställen, tex Övertorneå min hemort vid älven.
Malkin

2013-08-12 @ 15:23:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cissi

Snyggt gjort :)
Stor skillnad!

2013-08-19 @ 07:57:33
URL: http://cissileandersson.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0