Promenaderna

Jag hade ju bestämt mig, att jag skulle ta en promenad under varje ledig dag under julledigheten. Det har inte gått så bra. Det blev ett par kortare promenader hemmavid innan vi åkte till stugan. På julafton blev det en kortare tur i sakta mak. Sedan började det regna och regna, det blev halare och halare.. och därmed väldigt mycket opromenerat :((  Nästan så man funderar på att dubba skorna, skaffa icebugs eller åtminstone köpa broddar.
 
Fotona nedan är från julaftonspromenaden och från fåglarnas julbord.
 
Vår stuga är belägen vid polcirkeln, där är det inte mycket till ljus ens mitt på dagen de mulna dagarna. Känns väldigt bra att det nu ska bli ljusare för varje dag som går.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Fast det var grådager på bilderna så var mysigheten hög!! Snygga bilder!

Svar: Tack bästa mammakero!
Malkin

2013-12-28 @ 18:22:58
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Lissen

Har inte heller rört mej som jag vill. Latmasken och halkan har satt stopp för det. Funderar också på icebugs.

Superfina bilder på den lilla röda stugan. Gillar mycket.

Kram Lissen

Svar: Det blev broddar för mig. Fungerade bra att promenera med dem.
Kram
Malkin

2013-12-28 @ 19:38:21
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Anonym

Mysiga bilder!

Svar: Tack ♥
Malkin

2013-12-29 @ 11:54:24
URL: http://mariajr.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej så vackra stämningsfulla blåtonade foton från polcirkeln. Där uppe har jag aldrig varit, men jag hoppas innerligt att det blir av en tur en vacker dag. Men det är ju så hiskligt långt borta! I april ska vi i allafall på bröllop i Umeå, tänk om man då kunde fortsätta resan uppåt när man ändå är på G "ler"
Icebugs har många av mina bekanta i byn skaffat sig, dyra men jättebra. Själv har jag klarat mig med broddar men de är inte så kul att traska med in i affärer och dylikt. Nu har vi barmark och ett evigt regnande, tror det har regnat konstant i tio dagar. En kilometer längdspår har vi och tre nedfarter, hur kul är det på en skala? Det var väl stugbyte idag, vet inte hur många som kommer till nyår men åka skidor kan dom ju inte...
Ha nu ett gott slut, säger inget mer än
Kramen

Svar: Jag hoppas att du kommer upp mot mina trakter så vi får träffas :) Men va roligt med bröllop föresten!
Det blev broddar för mig, tog en lång promenad med dem på igår och det fungerade riktigt bra.

Kram
Malkin

2013-12-29 @ 17:51:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin Anttila

Jättemysiga bilder. Hoppas eran jul har varit lugn och fridfull, med god mat och familjen samlad. Ha det bra :)

Svar: Ja Malin vi hade en fin jul. Ha det bra ni också!!! Kram
Malkin

2013-12-29 @ 20:04:33
Postat av: Lissen

Idag köpte jag asics skor med broddar, nu ska jag försöka att komma igång.

Varm kram till fina dej ...............

Svar: Härligt! För mig blev det broddar. Tänkte att det måste ju snart bli normal vinter.
Kram
Malkin

2013-12-29 @ 20:13:44
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Camilla

Jättefina bilder! Det gör inget alls att de är lite "mörka"!
Jag har aldrig heller varit så långt norrut - men det står på min lista med vad jag vill göra.
Kram!

Svar: Ser fram emot ert besök :) Kram
Malkin

2013-12-30 @ 09:04:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Hej, skönt att du har broddar på nu, så du inte drattar på ändan! Önskar min vän upp i norr ett gott nytt år, både inom karriären och privat!
Kram från pörtet

2013-12-31 @ 16:52:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

Härliga bilder!
Trots broddar har det inte blivit några promenader, förutom en och efter kom besvären i höft/ljumske tillbaka. Och nu är ena brodden trasig...

2014-01-02 @ 08:02:40

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0