I ♥ LONDON

 
Japp nu har jag varit dit igen, till London, som fortfarande håller ställningarna som min favoritstad nr 1. Den här gången åkte jag tillsammans med maken och ett kompispar till oss G och V.
 
Här bodde vi:
 
         
 
Vi bodde på 8e våningen på St Giles Hotell på Bedford Avenue nära t-banestationen Tottenham Court Road. Ett prisvärt hotell (ca 1000 kr natten/dubbelrum) med superpt läge. Nära till kvällslivet i Soho, nära shopping på tex Oxford och Regent Street, gångavstånd till det mesta som tex Big Ben, Trafalgar Square, Piccadilly Circus  m.m
 
Från våningen på hotellet kunde man se båden "Gurkan" i London City och London Eye på södra sidan av Westminister Bridge.
 
Maken var den enda av oss som inte varit i London förut och han verkade trivas trots avsaknad av engelsk fotboll.
 
Feel the London spirit:
 
 
 
Nytt för mig var besöket till Camden Town. En helt annan känsla av staden bara några tunnelbanestationer norrut.
 
 
Mysigt med kanalen som gick genom staden, där kanalbåtar tog sig fram genom att öppna och stänga slussarna. Och vilken marknad, där fanns verkligen allt!
 
Ingen av oss hade tidigare besökt Madame Tussauds och alla vaxdockorna.
 
 
Förutom att fota sig med alla kändisar, (alltså vissa skulle verkligen fota sig med varenda docka, lite irriterande faktiskt då det är rätt mycket folk där) så var ett trevligt inslag att man fick åka en tur med Londontaxi genom Londons historia med fint uppbyggda miljöer. Något annat vi uppskattade var 4D filmen med superhjältarna.
 
Vi gjorde även ett besök på The London Dungeon, inklistrad beskrivning från nätet:
 
The London Dungeon är en av Londons bästa skräck upplevelser. Djupt nere under Londons gator och torg möter du stadens mörkaste historia, fasansfulla berättelser kryddade med humor och skräck! Vad sägs om att säga hej till Jack the Ripper, beskåda den stora branden i London eller att själv bli avrättad som i 1800-talets London?
 
Jodå det var också en upplevelse, riktigt läskigt faktiskt men liite svårt att förstå vad "skådespelarna" berättade. 
 
Ett tips till er som ska till London och gå på liknande attraktioner, köp förköp hemifrån!
 
Det blev en del shopping den här gången. Med reor på upp till 80% och Primark runt knuten på hotellet är det svårt att låta bli. Maken och dottern som skulle fylla år när vi kom hem var dem som fick mest.
 
Pubar, fish and chips, Pimms, Angus Steakhouse, The Tube, Hyde Park, Speakers Corner, Selfridges, Covent Garden, Holister, ja vi hann med massor. Harrods hann tyvärr stänga när vi precis hittade dit.
 
Och som vi skrattat, när jag blir trött blir det mesta roligt och då kan jag skratta så mycket att jag nästan inte kan sluta, men det är väl det som förlänger livet??
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ljuvligt! Härliga London! Det var alldeles för länge sedan jag var dit.
Lite besviken på dig att du inte lyckades shoppa loss bara. ;)
KRAM! Ciao!

2013-06-23 @ 19:47:36
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

hm... insåg plötsligt att det är nog 30 år sedan jag var där :) Som alltid helt urhärliga bilder! För en som scrappar är dessa rena guldgruvan ;) Härligt med mycket skratt och ni hann ju med en hel del :)

Ha det bäst! Kram

2013-06-23 @ 19:51:22
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Hej, jag hade hoppats att dina foton hade varit klickbara jag som ser lite illa, oops. Dom var ju så fina!
Förstår att ni njöt, aktiviteterna ni gjorde var helt i min smak.
Här trängdes vi med engelsmän, holländare, tyskar och danskar på hembygdsgården, ett fasligt fotande var det för knätofsar är ju så exotiskt, hihi
Sommarkram från pörtet

2013-06-24 @ 13:21:34
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cissi

Kul med en weekend med make och vänner!
Där har jag också varit :)

2013-06-24 @ 14:16:46
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: Marianne

Åhhh. Nu vart jag ännu mer sugen att besöka London.

2013-06-25 @ 17:10:17
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: Lissen

Fina London, låter som du har haft en supertrevlig resa. Dessutom med sådan rea, hmm svårt att inte handla :-)

2013-06-25 @ 21:56:36
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Trevlig helg!

2013-06-28 @ 20:15:33
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Tittade på fina London, NU IGEN

Ha en fin vecka. // Lissen

Svar: Tack det samma! Nu när jag såg vart du vaknade upp så vet jag att du har det!Kram
Malkin

2013-07-02 @ 22:18:00
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: mammakero

Härliga bilder från en otroligt intressant stad, jag har aldrig varit där... Kul att åka med vuxna vänner, för då ser man staden på ett annat sätt än när man åker med barnen.
Jag blir så glad av ditt beröm, särskilt för att det kommer från dej! TACK så mycket!! Kram!

Svar: Men du är ju grym!!! Kram
Malkin

2013-07-03 @ 19:59:25
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0