Sportlov?

 
Ja då var årets sportlov över. Eller kanske vi kan kalla det sjuklov.. Förra lördagen åkte vi upp till stugan, väl där insåg maken att han hade feber.
 
Vi andra hade i alla fall två mysiga dagar, med skidåkning, skoterkörning, bastu och med mamma/mormor som servade oss med en massa god mat och fika.
 
På måndag åkte vi tillbaks och på tisdag kväll insjuknade Arvid, och dagen efter Emma. I skrivande stund pågår en kamp i min kropp mellan mina vita blodkroppar och fiendebacillerna. Ont i halsen har jag och en otäck hosta, men ingen feber än.. Peppar peppar
 
Och som tack för i helg så smittade vi ner mamma också .. :(
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Just så har vi det hemma! Två gånger detta år har vi fått två olika virus. De virusen är så starka att det tar lååång tid att bli av med dem...

Svar: Båda barnen var krassliga ngn vecka innan sportlovet oxå, så de kanske oxå haft båda varianterna som går.
Malkin

2013-03-02 @ 23:24:01
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Marianne

Krya på er <3

Svar: Tack, nu är det bara Arvid som inte återgått till skola/jobb.
Malkin

2013-03-03 @ 18:54:34
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: mammakero

Hur kunde jag glömma att skriva att det var en jättefin bild??

Svar: Tack, är lite nöjd med den själv faktiskt :)
Malkin

2013-03-03 @ 19:52:22
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Den där bilden är alldeles fantastiskt fin!
Tråkigt med alla baciller som florerar nu och tråkig timing att bli sjuka på sportlovet. :( Jag har varit livrädd för att bli sjuk inför mina lopp här i veckan, men verkar (peppar, peppar) ha klarat mig med blotta förskräckelsen. Maken var ju genomförkyld samma vecka som jag skulle åka Kortvasan.
Jag vill gärna se bilder från den spännande tapetseringen. :)
Kram!

Svar: Ja det ser ut som jag gick fri den här gången, peppar pepparDet kommer bilder fr tapetseringen snart!
Malkin

2013-03-04 @ 06:24:19
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Fy era stackare att behöva vara sjuk då man äntligen är ledig, värsta som finns!
Ja nu får vi se, peppar peppar, om vi klarar oss. Min svärdotter som är undersköterska hävdar att vattkoppor inte smittar till bältros även om det är samma bakterie. Jag har haft bältros då min dotter var barn, det var inte kul, så hoppas svärdottern har rätt. Men, utslagen hade börjat torka och jag gned mig inte så emot honom heller...man kan ju aldrig träffas om alla ska vara tiptop friska, haha
Kramen

Svar: Det är alltid trist med sjukdomar, jag tror jag klarade mig den här gången. peppar peppar. Hoppas att inte ni får ngt från barnbarnen.
Malkin

2013-03-04 @ 21:13:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Hoppas du klara dej. Här är det fortfarande lugnt...peppar peppar...

Svar: Säger som du peppar peppar, var lite smårisig under helgen men det gick över, peppar peppar igen..
Malkin

2013-03-05 @ 14:12:06
Postat av: Sonja

Våra grabbar var också småkrassliga under lovet (skolvänligt...).
Det är ju hur många som helst som är sjuka till höger och vänster. Och de som inte är sjuka verkar vara med om en eller annan olycka...

Svar: Ja visst är det mycket som snurrar nu.. och den här influensan eller viruset som familjen haft har innehållit alla möjliga åkommor.
Malkin

2013-03-05 @ 16:00:21
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vilken underbar bild!

2013-03-06 @ 15:31:25
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0