Framför kameran

Jag har verkligen aldrig någonsin känt mig bekväm framför kameran. Så utmaningen självporträtt som vi har i fotoklubben på FB är en utmaning. Det är bara att inse man får bjuda på sig själv. Har ngn av er ngn rolig idé till självporträtt får ni gärna hojta till.
 
Idag mellan två basketmatcher på Hälsans hus tog jag mig en promenad med kameran i högsta hugg. Struntade i att alla andra flanörer i det vackra vädret antagligen undrade vad jag höll på med när jag försökte fota självporträtt.
 
Här är en sneakpeak. Vill ni se fler kolla i min blogg för fotoutmaningar.
 
 
 
Det är bara att inse att man både måste våga bjuda på sig själv och ta för sig här i livet i de flesta situationer.
 
Tog faktiskt för mig igår också när det gäller foto och utveckling. Hängde med en kille i fotoklubben när han skulle fota sin familj i studio. Fotoklubben har 5 blixtar, bakgrundsstativ och bakgrunder som man får hyra. Ska försöka testa någon gång. Fast då vill jag gärna ha stöd av ngn teknisk vän :) Det hela slutade med att jag fotade fotografen! (Med hans kamera och färdiga inställningar) 
 
Har varit en riktigt trevlig helg. Först AW med jobbet i fredags, fotostudiogrejen i lördags, promenad både på lördag och söndag. Och ja i dag basketsammandrag med bästa Gladan P02 som vann alla sina 3 matcher.
 
Nu dags att krypa i säng och förbereda sig på en spännande vecka..  (Ser ni bekymmersrynkorna?)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Dom där rynkorna måste vara ett släktdrag :)

Svar: Ja men eller hur!!!!!
Malkin

2013-11-25 @ 13:08:00
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag har också såna rynkor, men djupare... :/
Men Malin, inte klippa i bilderna var det någon som sa någon gång förut... ;)
Kram!

Svar: ja men... det gäller inte mig, jag är undantaget som bekräftar regeln ;-)
Malkin

2013-11-25 @ 19:40:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Jag har samma problem med att stå framför kameran. Inget känns bekvämt eller ens som jag. Har kollat på "Alla är fotografer" på SVT 1 (går på torsdagar) och första programmet handlade just om självporträtt! (Försökte länka, men eftersom du har skyddat din sida, får jag försöka manuellt). www.svtplay.se/video/1595949/del-1-av-6

Svar: Jaja men, jag har följt alla program i den serien, gillar den skarpt. Det var därifrån idén kom till vår fotoklubb.
Malkin

2013-11-25 @ 19:41:32
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, maken fick till uppgift idag att höra sig för på apoteket, kanske har det kommit någon dundermedicin? Än så länge är det hanterligt men jag minns i vintras när jag susade fram på sparken och knappt såg vägen framför mig...
Kramen

Svar: Hoppas medicinen fungerar, nu när du vet att du måste sätta på den lite innan.
Kram
Malkin

2013-11-26 @ 19:59:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Trivs oxå bäst bakom kameran numer. När jag var yngre var jag däremot en riktig linslus :)

2013-12-10 @ 11:23:30
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0