Rosa shopping

Shoppade lite igår. Man kan nästan tro att min rosa period från slutet av 80 talet har återuppstått :)
 
 
Efter att ha använt en mobil med rejält krossad skärm i några månader var det härligt att få en ny (tjänste)telefon, en Samsung Galaxy S4 mini. Tänkte jag skulle vara lite extra rädd om den så jag gav mig ut igår för att skaffa ett fodral. Hade en kravspec i huvudet när jag gav mig ut. 
 
- Telefonen ska sitta fast i fodralet (så jag inte tappar den när jag tar i och ur telefonen)
- Fodralet ska vara anpassad till modellen (så kamera och knappar nås ordentligt)
- Fack för körkort och betalkort (slippa handväska och plånbok vid vissa tillfällen)
- Och nästan viktigast av allt, i en färg som gör den lättare att hitta!!
 
Sen var vi förbi på sportaffären för att köpa nya fotbollsskor åt Arvid, hans stortå var på väg ut genom det förra paret.. Det var då jag slog till på följande:
 
 
Det sägs ju vara bra att träna.. Har kommit igång med situps och ngn annan övning där man ligger på rygg och för upp benen i 90 gradersvinkel. Tack vare dig Maria!
 
Plankan och armhävningar fungerar dock inte. Plankan pga av min steloperade stortåled och armhävningar pga mina handleder. Handlederna är även är ett bekymmer när jag cyklar. Och ja cykeln har faktiskt luftats på en kortare tur härom veckan, kanske borde ta en sväng med den i dag?

Kommentarer
Postat av: mammakero

Armhävningar är inte min grej heller och jag har oxå problem med handlederna både vid cykling och armhävningar. Snyggt med rosa! Och särskilt den tonen! Då gillar du mina solglasögon, de är svarta men skalmarna är den tonen rosa som du visar här!

Svar: Ja det känns kul att poppa till det med lite färg :)
Malkin

2014-04-06 @ 10:31:29
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Marianne

Man blir så glad av lite färg. Och träningen blir framför allt roligare då :)

2014-04-06 @ 10:53:06
URL: http://mariannesturk.blogg.se
Postat av: Lissen

Härligt med lite färg och bra att träna lite.
Finns många bra övningar efter vad man kan göra.

Ha det så bra. // Lissen

Svar: Ja det gäller bara att ta sig i kragen ordentligt :)
Malkin

2014-04-06 @ 11:44:07
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: soffie

älskar rosa, va snyggt och hihi vilken gullig hantel:)

Svar: ja haha, antar att den i många ögon ser fånigt lite och lätt ut.. Har inte riktigt kommit underfund vad jag ska göra med den, kanske borde haft 2.
Malkin

2014-04-07 @ 20:21:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Å en cattlebell! Och rosa också, tjusigt tjejen! Vet du jag kom på idag när jag knatade på ute på min promenad att jag är oerhört stel i kroppen, skulle jag behöva böja mig ner o knyta skon (t.ex) så vet jag inte hur det skulle gå. Där hjälper inte traskandet något, borde absolut börja med lite uppmjukande övningar. Imorgon eller övermorgon eller allra senast nästa vecka! Har ju skaffat en spikmatta också, som jag legat på....jorå en gång! Tycker jag förslösar tiden när jag ligger där o inget gör,. "ler"
Kram och hoppas du slipper snön som utlovats här hos mig

Svar: Paula, du har tid att slösa, särskilt om den gör gott för din kropp!!! Spikmattan tycker jag gör för ont :(
Malkin

2014-04-07 @ 20:37:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Så roligt att komma iväg på basket, men åh vilken bra träning.

Ha nu så kul. // Kram Lissen

Svar: Ja det var kul, fast jösses när jag fick se filmen efteråt.... borde träna betydligt mer och då tänkte jag inte mest på baskettekniken...
Malkin

2014-04-10 @ 12:00:49
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Camilla

Rosa rules!!! Men... jag har nästan konverterart till lila efter massor av rosa år. Har du använt hemmaträningsgrejorna? Mina har en förmåga att bli stående, är dålig på att ta mig tid till att träna hemma.
Kram till dig och ha en fin helg!
Svar: den röda byggnaden heter Pivån och innehöll maskineri för att avleda drivlinor till det gruvschakt där man för tillfället behövde dragkraft för att dra upp malmen.

Svar: Ja mattan har kommit till användning, låter den ligga framme hela tiden så jag kommer ihåg att lägga mig där då och då. Det är främst situps jag kör.
Malkin

2014-04-11 @ 08:53:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0