Vardagen

Ja då har man redan jobbat 3 v efter semestern den sköna. Även barnen är tillbaks på sina skolor nu. Och höstaktigt vart det helt tvärt, men det känns helt ok då vi haft en så vädermässigt underbar sommar.
 
Sen har jag ju en weekend i Paris att se fram emot, ganska så snart. Så inte klagar jag :) 
 
Idag var vi och hälsade på barnens kusin Johanna som fyller år idag. Hade med mig kameran och fotade deras söta och busiga kattungar, som om 2 v får börja flytta hemifrån.
 

6 kattungar fick hon mamma Elsa:
 
 
Annars tycker jag det är lite småjobbigt att åter vänja sig vid att fylla almanackan med en massa aktiviteter och måsten som man måste ha koll på. Och allt detta skjutsande..
 
Imorgon åker Arvid och Mårten till Kiruna över dagen för att spela fotboll. Själv ska jag ta en cykeltur och sen ska jag hälsa på Maria.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilka fina kattungar! Alla var så egna och fina! Bra fotat!!

Svar: Tack kära du!
Malkin

2014-08-24 @ 17:42:18
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Anna

Här var jag också "gubbfri" , du hade vart välkommen!

Svar: Å Anna, vad typiskt att jag inte hörde av mig till dig på morgonen, jag var sugen på en sån där pratpromenad :)
Malkin

2014-08-24 @ 20:12:00
Postat av: Anna

Men det är du ju alltid!

Svar: Tack Anna!
Malkin

2014-08-24 @ 20:12:21
Postat av: Maria

Så mysigt med dig på besök! Nu vet jag ju vad som behövs ;) Sockerkaka ;)

Svar: Ja Maria sockerkaka fungerar perfekt!!
Malkin

2014-08-25 @ 08:53:42
Postat av: Lissen

Superfina bilder och så glad kusin Johanna och familjen ska bli över bilderna

Åh Paris, låter underbart

Svar: Ja jag tror att Paris blir underbart :)
Malkin

2014-08-25 @ 22:23:30
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Jag kan inte nog beundra dina fina foton! Inte minst djur- och barnbilder som du fotar så fantastiskt bra. Katterna är ljuvliga....som alla djurbebisar är. Själv fick jag äran att träffa en alldeles nykläckt kyckling idag, den första av förhoppningsvis några stycken. Två andra hönor ruvar också så snart är det kackelfullt i hönshuset...
Kramen

Svar: Ja skulle vilja påstå att alla bebisar är söta :) Roligt för dig att få uppleva så rikligt djurliv vid husknuten!! Kram
Malkin

2014-08-25 @ 22:44:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: MATILDA

Men åh så söta! :D

Svar: Ja men visst är dem, kattungar är vansinnigt söta!
Malkin

2014-08-26 @ 11:53:50
URL: http://matildays.se
Postat av: Päivi

Tänk att du hinner ta så fantastiska bilder på djur! De är ju inte så att de står still precis :)

Trevlig helg!!!

Svar: Haha nää, stod till gjorde dem inte många millisekundrar :D
Helgen har varit trevlig! Kram
Malkin

2014-08-29 @ 12:31:47
URL: http://paivja.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Jag har ju sagt det förut... jag är kär i den där översta katten med turkosa bjällran. Så vacker!
För övrigt - fantastiska bilder!!! Så svårt att fota djur, speciellt busiga kattungar.
Och ja, jag är nog tillbaka igen på bloggen tror jag.
Kram och trevlig helg!

Svar: Jag håller med Camilla, det var jättesvårt att att fota kattungarna, tog många bilder och få som jag blev nöjd med. Skönt att du inte skrotar bloggen helt!!
Kram
Malkin

2014-08-29 @ 22:26:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Tack för hjälpen, hoppas du kunde uträtta något trots upprätthållna tummar! Det gick ju vägen och jag är såå glad! Försöker ta det varligt och inte överbelasta för jag har ju förstått att brottet inte är helt läkt ännu. Men frihetens timma är slagen när man kan duscha, äta, och spela Mahjong på datorn! Ha en underbar helg/Kramen

Svar: Så underbart att jag kunde hjälpa till :DGlad för din skull ♥
Malkin

2014-08-30 @ 16:09:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

håller med dig fast jag tycker det är jättejobbigt att fylla almanackan jag skulle vilja va ledig jämt å i ett varmt klimat, hmm hollywoodfru skulle passa mej bra;) men guu vilka sötisar du visar, kramen

Svar: Hollywoodfru skulle passa mig också, i alla fall om man tänker ledighet, lyx och fylld börs :)
Malkin

2014-08-31 @ 20:33:06
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0