Andra advent - julstressen är ett faktum

ojoj, är det jag som blir mer och mer ineffektiv för varje år som går? Jo jag vet, det blir jul i alla fall, oavsett om jag hunnit med alla måsten eller inte..
 


Tack vare mor och far har vi fått lite julfint vid entrén! Vi har även fått en stor gran som vi har på framsidan. Självklart är även stjärnorna upphängda och ljusstakarna framställda i fönstrena. Men vi har knappt hunnit elda på adventsstaken än.
 

I helg gjorde vi Jansson, men den åt vi upp, det blev så lite.. detsamma gällde Kålrotslådan, en liten form blev över sen vi ätit middag, så vi får ta en ny rond med båda rätterna. SUCK, dåligt beräknat.
 
Och så julbaket, nå vi fick iaf till lussebullarna, detta tack vare att vi spontanbjöd ett kompispar på glögg i lördagskväll. Panik blev det, bullarna han precis tas ur ugnen innan gästerna anlände.. Trevligt var det också så klart, tills jag somnade i soffan.. kunde inte hålla ögonen öppna. Väldigt pinsamt!!
 
Julkorten är faktiskt också färdigskrivna, ska bara köpa frimärken. Julklapparna är iaf påbörjade och svägerskan har fått den traditionsenliga adventsblomman ikväll.
 
Vad händer mer? Jo imorgon blir det jullunch å jobbet. På lördag ska jag vara med på Luciaspinning, i 2 timmar, jag säger bara Herregud hur ska det gå??? Nå på kvällen ska vi iaf till goda vänner och dricka mer glögg :)
 
Jomennogblirdetjuliårigen
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Nästa vecka kör det ihop sej ordentligt. Då börjar den längsta veckan om året, med långa jobbdagar

2014-12-09 @ 06:58:26
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mammakero

Jaha, här tyckte laptopen att jag var klar mitt i en mening och skickade den...
...med långa jobbdagar förutom det vanliga som alltid händer i slutet av säsonger med avslutningar och annat skoj!
Men, det blir jul i alla fall!

2014-12-09 @ 07:01:05
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Jul blir det oavsett om man har allt under kontroll eller inte, jag orkar inte stressa. :S
Det ska bli superkul att höra vad du tycker om Luciaspinningen. :)
Ofta på såna där längre pass har de ju några nertempolåtar mitt i, så att man kan varva ner och få ner pulsen lite.
Kram!

Svar: Minns inte om jag svarat hos dig om Luciaspinningen. Men det gick bra. Tack o lov var det en liten paus mitt i, annars vette tusan om jag orkat ända fram.
Malkin

2014-12-09 @ 19:45:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Neeeej, sluta stressa människa, NUUUU! Gå på spinning, sitt där tills rumpan är helt blåslagen, hjärtat bankar som om din sista stund är kommen och konditionen åker i höjden! Sen god glögg på det, ta ett djupt andetag, känn att du lever, här och nu.
Paula blir ensam i jul, men det känns okej, är ju ingen julmänniska. Vi försöker pussla ihop mellandagsträff men det går sådär. Buss och tågförbindelserna är urusla minst sagt.
Kram från pörtet

Svar: Synd att det ska vara så besvärligt för dig att ta dig till ditt barn, dina barnbarn och ditt söta barnbarnsbarn. Kram
Malkin

2014-12-10 @ 18:45:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cissi

Ja vilket stress det är, och samma sak varje år *suck*
Att man aldrig lär sig ;)

Svar: Men precis!!!
Malkin

2014-12-16 @ 09:01:53
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Hejsvejs, har du lyckats pussla ihop en lång julsemester i år. Har för mig att datumen ligger så att man kan få minst ett par veckor sammanhängande genom att bara utnyttja några få semesterdagar. Det skulle du behöva, så du hinner gå ner i varv ordentligt. Och hinner ut de få timmar vi har dagsljus. Idag var det åter varmt och fuktigt, som i en tvättstuga, sikten var obefintlig. Varannandagsväder kanske man kan kalla det...
Kram på dej

Svar: Japp jag avnjuter en lång skön ledighet nu, 11 hela dgr i ett sträck! Fast än har jag inte riktigt varvat ned i julmode :)
Malkin

2014-12-18 @ 21:26:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

Tack för julhälsningen, önskar dig och familjen en fridfull och fröjdefull julhelg, ta vara på varandra!
Julekram

Svar: Tack kära du!
Malkin

2014-12-22 @ 18:15:20
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Vad fint vid entren, snällt av mor och far

2014-12-29 @ 21:32:29
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0