Sköna söndag

Nu har tomtarna bäddats ned i förrådet och den traditionsenliga tulpanbuketten har inhandlats. Nu känns det ljust och fräsch både inomhus och utomhus, då vi även fått mer snö.
 
 
Och nu när minusgraderna får kvicksilvret att sjunka så passade vi på att avfrosta och inventera frysen.
Normalt handlar vi alltid på lördag fm helgens och ett par av kommande veckas vardagsmiddagar. Men nu bestämde jag mig att i helg ska vi enbart leva av rester från frysen, kylen och skafferiet, som i det gamla tv-programmet "Här är ditt kylskåp".
 
 
Och det har inte gått ngn nöd på oss. I går blev det räktoast till förrätt, kycklinggryta med pesto och creme fraiche och prinsesstårta till efterrätt.
 
Idag blir det älgkalvfilé, potatisklyftor och kantarellsås. Om vi ids blir det blåpärspaj till efterrätt, för det vi hade i särklass mest utav i vår frys var nämligen blåbär. En hel Ica-kasse full.
 
Så nej ngn nyårsbantning har inte blivit av, inte än..
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Bergh

Här har tomtarna också fått gå i ide.
Det är härligt att ta hand om alla rester och annat i skåpen så man blir av med lite och sen få inhandla nytt och fräscht. Brukar vi också göra.

Ha en bra söndag.

Svar: Ja på ngt konstigt sätt vill man att allt ska vara nytt o fräscht så här i början av ett år.
Kram
Malkin

2014-01-12 @ 17:03:12
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej, hade du prinsesstårta i frysen? Ni har ju ätit restaurangmeny ser jag, inte illa! Här bjöds det bara på en hederlig köttsoppa igår, och idag ska jag inta sista burken inkokta grisfötter som jag handlade efter jul. Maken köpte sig ett par isterband som han steker på, jag äter nämligen inte såna, jag äter det mesta men syrliga isterband funkar inte i min gom.
Nu ska vi njuta av vintern, jag går omkring med ett saligt leende på läpparna av all snö som fallit o gjort världen så vit och vacker
Kramen

Svar: Jajamen vi hade frusen prinsesstårta i frysen :) , vår dotter äter knappt ngn fika eller desserter förutom just prinsesstårta, så det var hennes efterrätt på nyårsafton!!
Jag är glad för din skull som äntligen fått snö!!!

Kramis
Malkin

2014-01-12 @ 17:35:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Mina tomtar och änglar är inte nerbäddade än, men de ligger på sängen i gästrummet och väntar på sitt ide. Frosta ur frys och torka ur kylen behöver vi oxå göra och då menar jag verkligen BEHÖVER! Älsta dottern fick en Cola flaska att explodera och lovade att torka bort allt. Allt är kvar och kladdigt till tusen...

2014-01-12 @ 20:50:27
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Soffie

Söta tomtar,mina blev nedpackade redan på nyårsdagen, då ville jag ha vår:) men tyvärr blev det vinter med snö å kyla, den här vintern har jag gillat inga minusgrader, inte behövt skrapa rutor, inte behövt massor av kläder ,men ja nu får jag väl helt enkelt gilla läget å för alla ungar är det ju kul med snön men blä att det ska va så kallt. Kramen å va fin tulpanbukett

2014-01-12 @ 21:30:13
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilken galet fin header du gjort!!!
Vi har nästan ingenting i frysen, både nackdel och fördel med matkasse... då lagar man de rätter som är och äter upp det. På helgerna har vi oftast en rätt kvar att laga och så lyxar vi till det med något hemköpt. Men jag minns hur det var, innan matkassens tid.
Kram!

2014-01-12 @ 22:00:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Men vad jag blev hungrig när jag läste det där.

2014-01-13 @ 10:53:35
Postat av: paula i pörtet

Hej, så här på tulpanens dag köpte jag mig en bukett, samma fina lila färg som dina. Köper aldrig vita som många gör, vitt har vi ju överallt ändå mitt i vintern! Headern ja, den har jag ärligt stulit från en wallpaper-sida på nätet. Sen har dottern monterat dit Blinka, fiffigt va?
Kram från ett allt snöigare pörte

2014-01-15 @ 16:38:21
URL: http://paulaz.se
Postat av: Soffie

En snöig kram kommer här till dej

2014-01-15 @ 22:30:33
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: mammakero

Vi har haft minus 5-7 grader i helgen, men med en stormliknande vind som gjorde att det var AAAAS mycket kallare än termometern visade!
Kram!

2014-01-20 @ 16:14:41
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0