Black beauty

När vi gick på mellanstadiet då lekte vi med inlevelse att våra cyklar var våra hästar. Tyvärr minns jag inte vad jag kallade min ljusblå Monark. Hade jag döpt min sprillans nya cykel idag, då hade det givetvis blivit Black Beauty :)
 
 
 
 
 
 
Åh vad jag känner mig nöjd att jag slog till, har våndats ett tag men nu känns det jättebra. Har bara cyklat hem cykeln från affären hittills, 3,5 km. Har inte ens vågat ändra växel :)  Hade fullt upp med att komma ihåg att jag inte har ngn fotbroms..
Sittställningen är väldigt annorlunda och jag hoppas verkligen att jag inte får krångel med bröstryggen vilket jag hade då för 13-14 år sedan när jag valde tantstuket (upprätt sittställning) på min cykel.
 
Den känns både lätt och lätt att trampa och handtagen är supersköna. Men sadeln alltså, jag kommer nog att få ont i baken innan jag vant mig.
 
Drygt 23 mil redan den 13 maj känns också super, heja mig ;-)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Snygg cykel och en bra present till sej själv!

2014-05-13 @ 22:12:50
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Sonja

Man ska nog välja sadel efter rumpa. Det gjorde jag när jag bytte sadel.
Gick in på affären och bad om en sadel som matchade min rumpa, expediten såg lite frågande ut...
Så jag sa att den ska vara bred och mjuk....då visste expediten inte riktigt vart han skulle ta vägen...;-)
Men jag fick en bred och mjuk sadel, perfekt!

2014-05-14 @ 08:00:37
Postat av: Sonja

Fick ju se din cykel live, snygg och sportig!
Men som sagt ingen sadel för min rumpa...

2014-05-14 @ 08:01:56
Postat av: Lissen

Det här var en riktigt sport cykel, må du få många fantastiska turer med den.

Såklart min cykel var en häst när jag var liten :-)

Ännu förra söndagen var jag på fotoutflykt med min klubb. Kul. Bästa bilderna inte på det jag tänkte att jag skulle fota

2014-05-14 @ 20:50:16
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja, heja dig! Vilken snygging! Ser snabb ut!
Kram!

2014-05-14 @ 21:09:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: soffie

va fin cykel, kan du inte byta sadel det finns väl sånna som är mjukare :) ha många sköna cykelturer nu!

2014-05-15 @ 19:36:41
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Jag föredrar riktiga hästar, haha! Men vilken skönhet du har investerat i, till och med sadeln var fräsig! Jag skulle inte få upp benet en gång över styret så jag kan hålla mig för skratt...tror inte du har ont i rumpan så länge, minns att jag senast då jag försökte mig på att cykla införskaffade en ett överdrag i silikon som hjälpte bra mycket mot just den nötningen! Jag är åter i valet o kvalet och skulle vilja ha en hoj jag också, trots alla dåliga erfarenheter. Men sen kommer verkligheten ikapp, jag kan näppeligen ha liten Blinka kutande vid cykeln, då skulle jag behöva ha en plats för henne på cykeln också. Nä, tror jag spar till en flakmoppe jag!
Cykla lugnt, och med hjälmen på!
Vi har sommar, varmast i landet igår, idag ännu varmare men nu klagar jag icke! Jag öppnar fönstret istället och lyssnar på gnäggandet och försöker lära mig språket...
Kramen

2014-05-17 @ 20:18:12
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0