Överlevde!

 
Bilder lånade från nätet.
 
Ja men visst överlevde jag Camilla!!! :D
 
Värst var faktiskt att ta sig över tröskeln och ta sig till gymmet. Tackade först nej när "cykelkollegor" till mig erbjöd gästkort med gratis träning i 2 veckor.
Men sen jag ställde cykeln så kände jag att nu måste jag hitta ngt sätt att hålla mig i form med under vinterhalvåret också. Inte bara förfalla helt nu när jag faktisk fått lite fason på fläsket och flåset :)
 
Fick ett il och stack ut och joggade - fast jag vet att oddsen för att det ska fungera är små pga mina trasiga fötter.. Men det gick riktigt bra!! Kändes finfint, förutom smärta i fötterna morgonen därpå. 2 dgr senare fick jag lust att testa igen. Och efter det passet fick jag svinont i höften :(  har fortfarande ont där.. så det är kanske bara, än en gång, att inse att det inte är rätt träningsform för mig..
 
Då gick jag med på att låta en kollega boka in mig på ett spinningpass... som jag sen bokade av.. sen ångrade jag mig och bad honom boka in mig på ett nytt. Boka själv? Nej det klarade jag inte.. Den här gången vågade jag inte banga ur, trots ont i höft, trots misstänkt låsning som jag gått med i bröstryggen ett tag och trots värsta mensvärken!
 
Men det gick bra!! Jag överlevde inte bara, jag fick varken ont i höft eller rygg inte medans jag cyklade iaf. Vi får väl hoppas att det känns bra i morgon också!
 
Camilla hoppades att jag skulle få bra musik och bra instruktör, musiken var väl OK och instruktören..  jag vet inte, har liksom inget att jämföra med, säkert bra hon med! Tydligen var det ett ganska jobbigt pass enligt kollegan, (eller så ville han bara vara snäll), 40 min spinning och 5 min stretching.
 
Om det var kul? Nja det var mest jobbigt!  Det roliga var att klara av det :) Men nog skakade det i benen när jag efter passet gick ned för trappan en våning.
 
Jag hoppas att detta kan vara en träningsform för mig, ska nog testa fler ggr i alla fall :)  Wish me luck! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men så kul att du testade och att du verkade gilla det! Hoppas att kroppen håller för det! Imponerad av dig att du testade! Det var ett stort steg för mig, verkligen läskigt...
Kram!

Svar: Det var ett stort steg för mig också. Men nu är pass nr 2 inbokat på fredag. Vi blir 5 st från jobbet då, så KUL!
Malkin

2014-10-27 @ 21:45:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Vad kul! Körde själv spinning en gång i veckan, boxing en gång i veckan och yoga en gång i veckan då jag hade en kropp som höll ihop! En perfekt blandning av styrka, kondition och smidighet som jag saknar som tusan! Nu gör jag ingenting för den håller inte för något än. Har däremot gjort något igår som jag inte riktigt hunnit smälta helt, ska ge en redogörelse om detta senare...

Svar: Hoppas att du kommer tillbaks och kan börja träna igen. Finns hopp nu :)
Malkin

2014-10-28 @ 06:56:06
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Sonja

Ja, största hindret är att ta sig till gymmet. När man väl är där så ger man järnet oavsett hur trött och oinspirerad man var innan.
Mitt gymkort har gått ut så nu förfaller jag igen, några enstaka promenader är det enda som blivit av. Men jag hoppas jag kommer igen snart....

Svar: Hoppas du väljer Inpuls när du köper ditt nästa kort. Jag tror jag ska köpa ett 6 månaderskort (nov-april sommartid väljer jag utomhuscykling) där. Flera av mina kollegor går där.
Malkin

2014-10-28 @ 08:13:42
Postat av: Paula i pörtet

Hej, jag skulle aldrig överleva ett spinningpass, dessutom tycker jag att det ser enformigt och tråkigt ut. Jag är en dans- och jympatjej från början, jogga och spinning är för träligt..."ler" men jag är djupt imponerad över din energi. Håll ut, jättebra jobbat! Bildredigeringsprogrammet jag använder är pixlr.com
Kramiz

Svar: Hej Paula :) Ja du nog är det säkert roligare med dans, tyvärr har jag ingen kordinationsförmåga, har försökt med aerobic och jazzdans och liknande men jag är en katastrof. Tyvärr är jag jättedålig på dansa också, ja lite disco fungerar väl :DIdrotter som fungerat i mitt liv är löpning, viss friidrott, längdskidåkning. Så vi är nog olika typer helt enkelt! Ett nytt spinningspass är inbokat och då blir vi 5 fr jobbet, ska bli SKOJ :)
Malkin

2014-10-29 @ 13:43:20
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

Men du, skit i spinning, sköt din bbror en bbjörn?
Jisses Amalia, himmel och pannkaka! Nu måste du blogga och berätta, snälla!
Läser idag i finska pressen om en tjej som var ute o red i skogen på sin arabhingst. En björn uppenbarade sig och satte fart efter henne. Över en kilometer jagade den henne och hon kunde se nosen vid sidan av sin häst! Hon tänker inte rida i skogen mer... spekulerade i om den vita färgen på hästen utlöste attacken..hade hon ramlat av när hästen satte iväg....ja man kan ju bara spekulera
Kram

Svar: Nu finns inlägg med bilder till dig Paula!
Malkin

2014-10-29 @ 20:00:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Är så imponerad. Å fortsätt... så kanske jag blir sporrad att ta mig till gymmet.
Fick bli träning i form av strandpromenad idag. M

Svar: Promenader är en härlig motionsform. Just nu fungerar det inte så bra för mig, fortfarande så ont i höften. Men spinning verkar funka. Hoppas verkligen att det fortsätter så, känner mig rätt taggad faktiskt.
Malkin

2014-11-01 @ 15:19:30
Postat av: Lissen

Bra gjort Malin, spinning är bland det jobbigaste. Hoppas du fortsätter och att det är skonsamt för din kropp.

Ingen snö, va.......... det är ju uppe hos dej snön borde vara ;-)

2014-11-05 @ 21:21:00
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0