Underbara Paris

Att jag gillar London det vet ni, men alltså Paris är också en underbar och fantastisk stad! Jag har haft förmånen att spendera en långweekend där med en av mina bästa väninnor, närmare bestämt förrförra helgen, fredag - måndag.
 
Ska försöka återberätta lite av resan, självklart med hjälp av foton. Blir nog tvungen att dela upp i flera inlägg annars ror jag nog inte i land det. Jag förstår inte varför jag har sån bloggkramp!?
 
Tidigt i ottan på fredag morgon skjutsade min gubbe ut oss till Kallax (eller ja Luleå Airport). Några foton togs inte förrän vi kom fram till vårt hotell, Holiday Inn.
 
.

Som låg på
 
 
 Och så här fint var vårt rum
 
 
 
Utsikten från rummet var charmig.
 

För att inte tala om den fantastiska utsikten vi kunde njuta av från hotellets takterass där vi tog oss ngn drink före vi gick ut och åt middag om kvällarna.
 
 
 
 
 

Ja valet av hotell var verkligen bra, kan inte klaga på ngt alls. Bra service, fräscht och mycket bra läge.
Vi bodde vid Metrostationen St Michel, nära Boulevard St Germaine och väldigt nära Notre Dame.
 
 
 
 

Det var även nära till Louvren, till tågstationen som tog oss fram och tillbaka till flygplatsen och nära till gågator med shopping och MASSOR av restauranger.
Första dagen åt vi en sen lunch som bestod av Moule Frites.
 
 
På kvällen tog vi en drink på hotellets takterass, sedan åt vi en trerättersmiddag där varmrätten var en fransk kycklinggryta på en mysig alpinspirerad restaurang. Sen strosade vi runt i omgivningarna tills vi stupade i säng.
 
Fortsättning följer..
 

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Å, Paris! Jag som ska åka dit nu snart - redan på torsdag faktiskt. Så roligt att se dina bilder därifrån!

Svar: Ska kika in hos dig till veckan!!
Malkin

2014-09-16 @ 23:07:04
URL: http://ninni-e.blogspot.com
Postat av: mammakero

J'aime Paris! Jag räknade snabbt ut att det är på några månader precis 30 år sedan jag var där!! 30 år!! Otroligt!
Ni bodde mycket bra och vilket läge!
Var hotellet dyrt??
Vilka fina bilder!

Svar: Shit 30 år sen, det är då man börjar inse att man inte längre är 30 år själv.Hotellet var nog lite dyrare än jag är van vid, men det var ändå prisvärt jfr med hur bra vi tyckte att det var. Kolla på hotels.com. Holiday Inn Notre Dame. Helt klart rekommenderar jag det!
Malkin

2014-09-17 @ 06:58:49
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Maria

Underbart :D
Inspirerande. Fina bilder!

Svar: Ja Maria det var verkligen underbart!
Malkin

2014-09-17 @ 08:40:52
Postat av: Lena

Ni har det bra förstår jag.
Härliga bilder!

Svar: Ja det hade vi verkligen!
Malkin

2014-09-17 @ 20:56:39
URL: http://www.bloggissoder.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

O där hade Paula sussat gott högt uppe ovanför taknockarna...Var detta ditt första besök i Paris? Jag har aldrig varit där...
Kan du franska, om inte, hur klarade du dig med engelskan., en gång i tiden sas det att fransmän inte vill prata engelska trots att dom kan...
Så roligt att du delar upp resan, nu reser jag vidare med ditt tåg

Svar: Ja detta var mitt första besök här. Min kompis har bott ett år i Frankrike så hon stod för Franskan. Det är en av nackdelerna med Paris jfr med London att inte kunna språket överhuvudtaget. Fransmännen är stolta över sitt språk och talar alltid det till att börja med trots att de ser att man är turister. Man kände sig lite "dum" som bara tittade på Carina direkt ngn tilltalade mig. Men nog kunde de engelska men det tog en stund innan man fattade att det var engelska och inte franska de pratade tack vare deras brytning. Jag tror iaf att det blivit mer vänligt inställda till turister och engelska.
Malkin

2014-09-19 @ 18:10:05
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Åh... vackra vackra Paris! Måste tillbaka snart!
Kram!

Svar: jaaa jag med!!!
Malkin

2014-09-20 @ 22:27:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0