Snabb köksupdate

Ja Paula du gissade rätt, det har blivit en hel del kökstök i helgen.
 
För ca 1,5 v sedan var det så här utrivet:
 
 
Golvet under (råsponten) såg alldeles nyhyvlad ut! Förre husägaren, han som byggde huset, hade skrivit sin autograf på golvet  den 20 feb 1963.
 
 
Sen fick vi umgås med elektrikern och stundtals även med hans förtjusande fru (ingen av dem på bild).
 
 
I samband med förra helgen tog maken ut en semesterdag, men semestrade gjorde han inte . Nej då fick han gipsväggar, tak och golv på plats. Sedan började skåpen att monteras. I det här läget kändes köket stort och ljust.
 
 
I helg har alla skåp, utom dem som ska vara i köksön, monterats på plats. Skåpluckor och lådor har också skruvats dit. Många små problem har fått lösas eftersom. Det blev även en snabb tur till Ikea i torsdags.
 
 
Nu väntar vi på inkoppling av ugn, micro, kyl och frys. Sen ska vi börja vänta på vår målare... fast först måste jag sluta vela om tapeten..
 
Måste även ringa herr glasmästare. Fast först måste jag sova, för nu är jag trött! God kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Spännande och tillfredställande när det går framåt. Måste snart komma å kolla igen!
Skivan beställd :)

Svar: Ja varje steg framåt känns bra :) nu kommer det dock att stå still ett tag i väntan på skivan. Jag trodde målareMats skulle kunna tapetsera nu, men han vill vänta tills skivan var på plats, så att tapeten inte rivs när man sätter dit den. Mårten kommer in till er idag och byter ett paket högblankt golv som inte passade så bra ihop med de andra matta plankorna. Efter ikväll så kan vi nog flytta tillbaks i sovrummet igen!
Malkin

2015-05-18 @ 07:08:05
Postat av: mammakero

Vad jag uppskattar att få vara med på er resa mot ett nytt kök! Vilket jobb ni gjort!

Svar: Kul att du vill följa vår renovering. Nu händer det inte så mycket på ett tag, men jag ska försöka få hit lite bilder ngn kväll igen.
Malkin

2015-05-18 @ 19:57:50
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Hej, vilken underbar blå färg på köksluckorna, äntligen någon som förstår att färg är snyggare än vitt och svart, o svart och vitt, o grått och svart, och vitt och grått...underbart!
Ha nu en fin pingst, våren är försenad hos mig, det har regnat så mycket att jag fått simhud mellan tårna, men jag tar en dag i taget och hoppas på bättre tider!
Bamsekram från pörtet

Svar: Hej bästa Paula! Nu gör jag nog dig riktigt besviken! Vårt kök är precis lika färglöst och trist som de flesta andras! Det blåa på luckorna är SKYDDSPLAST!! Jag är jätterädd för färger på väggar och särskilt skåpluckor då jag föredrar att lägga dit färger via tavlor, gardiner, kuddar osv för då kan man lätt ändra efter säsong och humör. Du ska veta vilken ångest jag har för tapeten jag ska sätta upp istället för kakel, jag vill ha ngt som sätter färg och stil utan att binda mig för hårt till ngn färg.. Maj har verkligen inte varit ngn vädermässigt bra månad här. mycket regn och blåst. I lördags snöade det stora lapphandskar!! Men idag (tillbaks på jobbet) ser det fint ut.
Många kramar till dig!
Malkin

2015-05-23 @ 08:32:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

Haha, där ser man! skitsnygg skyddsplast mao! Men när jag tänker efter så borde jag också funderat, för egentligen vet ja att du är en försiktig general....det är bara galna finnkäringen som frossar i färg, för det mår hon så bra av! Kram och ha en fin vecka! Som vanligt hänger regnmolnen tunga över mitt pörte...
Kramen

2015-05-25 @ 09:12:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Det är mycket fix med att renovera, förstår att ni blir mer än trötta. Men tänk när det blir klart, vilken lycka.

Jag har nog blivit lite förälskad i England, stortrivdes. Tror du känner det samma

2015-05-26 @ 22:18:54
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0