Fototur till Storforsen

I lördags var vi iväg med fotoklubben till Storforsen. Vädret höll på ställa till det för oss, det började regna redan efter vägen dit. Väl framme gick vi till ett vindskydd och fikade medans vi väntade på att regnet skulle avta. 
 

När det hade lugnat ned sig lite, började vi utforska omgivningarna med våra kameror.
 

 
 

 
 

Efter ett tag kändes det smått hopplöst. Försökte skydda kameran mot regnet med en påse, men det var svårt att nå knapparna och man såg inte resultatet på skärmen. sen blev min lins full av regndroppar som smetades ut när jag försökte torka det. Hade ett filter på som jag inte lyckades få av. Och halt var det som bara den på vissa ställen. Stoppade ner kameran i ryggsäcken och nöjde mig att fota med mobilen en stund.
 
 
Men efter ett tag slutade det att regna och storkameran fick komma fram igen, och nu fick jag bort det smetiga filtret. Provade att fota porträtt på Eva.
 
 
 
Strax var det dags att skynda ned till hotellet och äta lunch.
 
 
Efter lunchen gick vi ut en till vända o promenerade upp för forsen en bit. Och nu kikade till och med solen fram.
 
 
 
 
 
 

Så det blev en toppendag i alla fall. Jag blir mer o mer förtjust i att vara ute i naturen. Det är så avkopplande och skönt. Och så har vi så trevligt och mysigt tillsammans vi fotobrudar!
  
  

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilka underbara höstfärgade bilder du visar från Storforsen! Härligt med fotoutflykt!

2018-09-17 @ 14:09:50
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0