Hua Hin 2.0

 
2019 när vi fortfarande var lyckligt ovetande om vad som komma skulle med pandemin var jag med Carina till Hua Hin, första gången i Thailand. 
 
I mitten av oktober åkte vi dit igen, den här gången fick maken följa med.
 
Resan var lång, ännu längre än sist då vi åkte direkt från Sthlm. Den här gången mellanlandade vi både i Stockholm och Helsingfors. Dessutom fick vi ta en omväg runt Ukraina pga kriget. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från Bangkok åkte vi taxi till Hua Hin och det fantastiska Hotellet/resorten Centara Grand. Äntligen framme, incheckning och inkvartering i våra villor med egna pooler.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På morgonen ser vi stranden och strandrestaurangen när vi kikar över vårt staket bakom poolen.
 
 
 
Sen gick för att äta frukost. En fantastisk frukost, en av höjdpunkterna för mig som tycker frukosten är bäst av alla måltider. 
 
 
 
 
 
 
 Efter frukost bytte vi om för sol och bad och spanade in stranden.
 
 
 
 

 
Det var underbart att promenera längs stranden och bada i det varma sköna vattnet.
 
Sen chillade vi vid våra egna pooler inan vi på eftermiddagen besökte Afternoon tea. 
 
 
 
 
 
 
Och på kvällen efter dusch gick vi och tog en drink innan vi gav oss ut på stan för att äta middag. 
 
 

 
 
Och ungefär i den stilen fortsatte våra underbara dagar i 2 veckor. Med viss variation. Men det får bli fler inlägg. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Men å, så underbart det se ut! Och vilket fint boende, förstår att ni hade en härlig tid där i solen och värmen!

2022-11-20 @ 21:25:33
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Maria

Det ser så underbart ut. Vill också!
Det såg verkligen lyxigt ut där ni bodde, inte direkt det jag tänker mig. Men då har jag ju aldrig varit där heller :D

2023-03-12 @ 11:02:08

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0