Se upp i backen

Efter min misslyckade fotoperation har jag varit riktigt orolig för att jag inte skall få ned foten i slalompjäxan igen, men med mycket våld på både pjäxa och fot så lyckades jag, vilken lycka :) . Så i helg gjorde jag comeback i backen!

 

image148



Medans jag gjorde comeback, så gjorde lillebror debut i backen. Efter ett par timmar med de duktiga instruktörerna i Friluftsfrämjandets slalomskola så behärskar han plogsvängarna riktigt bra. Det var en mycket glad och stolt (men trött) kille som tog emot diplomet.  


   

image149


Enda smolket i glädjebägaren är den hemska hostan som tog ny fart... blev det kanske för tufft för honom då han nyss varit sjuk...?  :( 

Kommentarer
Postat av: maria

Det är bra att du " tvingar upp dem i backen". Åka slalom är det allra, allra roligaste som finns!!
Kram.

2008-02-11 @ 10:45:32
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syster

Avis jag blir... (vill bli frisk nu!)
Det var roligt att se "lill-A" bemästra backen i helgen. Västen blev nästan som en klänning på honom... gullungen!
Nu är det bara för M att införskaffa utrustning och slänga sig utför.

2008-02-11 @ 16:59:31
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Myran

Hej...gjorde också "come back" i backen igår. Tror det är 15 år sen sist. Härligt före (bästa tänkbara) och två grabbar I o K som åkte som bara den. Å´det är 4 gången i deras liv. Jätte skoj! Det ska vi verkligen försöka göra tillsammans ofta när vi har en sån bra anläggning så nära - Svanstein Ski. Vi kanske syns där i vår!? Kramis alla!

2008-02-11 @ 17:50:00
Postat av: Ninni

Ni ser ut att ha haft en härlig dag! Vilken lycklig liten kille!!!

2008-02-11 @ 18:47:17
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Vilken härlig dag ni verkar ha haft, trist bara att lillkillen fick ett bakslag med influensan. Hoppas han kryar på sig.

2008-02-11 @ 19:21:31
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: keb

Grattis malkin till comebacken!
Nu ligger "foppa" i lä tror jag :)
han har oxå problem med foten´
han ha svårigheter med att få på sig sin skridsko
det är ju en bit av läkningen det där att kunna åka slalom igen
tyvärr kan jag inte åka slalom själv..
min åkomma är feghet:-(
h
Hoppas hostan ger sig!
Vi har oxå hosta än både T och jag
Så det verkar vara en envis rackare denna hemska influensa
Din tös verkar vara riktigt van i backen.
Det kan man t.o.m se på bilden
erkänner jag är lita avis!
på dom som vågar slalom

2008-02-12 @ 11:01:01
Postat av: IBW

Vad härligt att åka skidor och slalom. Förr åkte jag också, men inte i svarta backar, utan i gröna och röda.
Det har hänt att jag åkt i en svart backe i Tärnaby och Hemavan, men det var när jag åkte fel och hamnade i en svart backe av rena oturen. Ovanför mig åkte mina barn i en stolslift och såg mig kämpa ner för svarta pisten och undrade vad jag gjorde där.

2008-02-12 @ 19:28:08
Postat av: Malin svarar:

Maria: Ja visst är det kul med slalom!!
Syster: Nu när du äntligen släppt jobbet så skall du se att du blir frisk snart. Ja om inte M fixar skidor snart så kanske han får en present!?
Myran: Jag är så glad att du också gjort comeback, bättre sent än aldrig, extra kul att barnen tyckte det var skoj. Vore super om vi fick till en dag tillsammans på Svanstein Ski!
Ninni: Ja vi hade en härlig helg, förhoppningsvis hinner vi med en dag även nästa helg så lillkillen får öva på sina nya färdigheter.
Ella: Ja jag får lite dåligt samvete, vi kanske friskskrev honom för fort, han är fortfarande hemma idag..
KEB: ja hostan från den här influensan var ingen lek, A fortfarande hemma fr dagis. Alla kan inte älska slalom, jag kan erkänna att jag också hör till den fegare skaran, svarta pister är INGET för mig, sen bromsar jag mer el mindre i varje sväng,tycker inte om när det går för fort.
IBW: läs kommentaren ovan till KEB ang slalom o svarta pister. *fniss* förstod inte barnen att det var ofrivilligt du var där?

2008-02-13 @ 08:02:30
Postat av: Paula

Va härligt! Själv har jag aldrig åkt utför trots att jag i flera år bodde bredvid backen! Jag har urkass balans och är höjdrädd, så jag har hållit mig i skidspåren. Tyvärr fick jag sluta när jag bröt min vrist på tre ställen, kan inte längre böja vristen.
Det ser härligt ut, och ungarna är så snabba att lära sig. Minns när äldsta barnbarnet tränade med min man, o plötsligt åkte han ner utan att kunna, just det, ploga, så han åkte rakt in i uterestaurangen!
Ha en fin kväll

2008-02-13 @ 18:52:06
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0