Slutrapport

Nu är Bloggarnas stegrace avslutad, det känns skönt att slippa komma ihåg stregräknaren varje dag och skönt att slippa ha dåligt samvete de dagar jag inte uppnått mitt eget interna "snittperdagmål".

Men jag är också glad för att jag antog utmaningen från junitjej, den har verkligen sporrat mig att promenera mer än jag skulle gjort normalt.
Efter ett tag när jag räknat ut att mitt normala stegsnitt (utan de extra promenader jag gjort pga tävlingen) per dag (bara)ligger på ca 3000 steg, då bestämde jag mig för att försöka gå minst 5000 steg per dag, gärna mer. Nej alla dagar nådde jag inte mitt mål, men då gick jag fler steg andra dagar så mitt stegsnitt under tävlingsperioden slutade med 6783 steg per dag, mer än dubbelt antal steg än jag skulle gjort om jag inte antagit utmaningen. 

 



Bild: Sista veckans redovisning.

Så jag är nöjd med min insats, nöjd över att stegen kommer från promenader och inte omvandlade från cykling. Och allra mest glad är jag över att min fot fungerar såpass bra nu, mycket bättre än förra hösten. Jag haltar nästan inte alls nu och foten tål mycket bättre ansträngningar.  Det känns jättebra!! =)

Sen måste jag också gratulera vinnaren Emma Forsberg, vars stegsnitt per dag är imponerande 18852 st!! Grattis!!
Jag vill också gratulera Junitjej som blev 4a med imponerande 13585 steg per dag, Grattis!!

Hur det gick för mig i tävlingen? Jag hamnade på 16 e plats av 22 deltagande, men då hade nog några i slutet av resultatlistan gett upp utan att avregistrera sig från tävlingen..

En annan positiv lärdom från utmaningen är att det faktiskt är riktigt skönt att ta en promenad på kvällen. Det är mycket avstressande och uppfriskande. Så härmed utmanar jag mig själv med en promenad minst 3 ggr per vecka! 

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Du ska verkligen vara nöjd med din insats!

Tack för din prestation i Bloggarnas stegrace!! http://junitjejen.se/2008/november/utkast-en-manad.aspx

Visst är det skönt med en kvällspromenad?! Jag tycker man sover bättre om man har varit ute på kvällen.

2008-11-01 @ 13:20:50
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lily

Sv: tack =D Låter spännande med Stegracet. Bra initiativ!

2008-11-01 @ 14:19:51
URL: http://surfbus.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Malin!

Blir imponerad av dig som trotsar skador och är med ändå, att du dessutom inte använt omvandlingtabellen någonting är beundrandsvärt (har omvandlat allt). Lycka till i nästa utmaning och hoppas din fot blir bra snart! Kram

2008-11-01 @ 15:49:46
URL: http://trana.tinystudio.se/#home
Postat av: soffie

å du ska verkligen va nöjd va många steg du gått,

hoppas du får en bra kväll!

2008-11-01 @ 18:08:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra stegat, själv ballade jag ur, eller rättare sagt glömde att registrera mina steg, men det finns inget så´uppfriskande som en promenad, lika bra som vilken annan motion...ha en bra kväll...

2008-11-01 @ 19:00:01
URL: http://opportunityoflife.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Riktigt bra kämpat! Det viktigaste är inte att vinna, utan att förbättra sina egna resultat.

Själv glömde jag tyvärr stegräknaren 3 dagar i rad, precis då vi skaffat kattungen - men jag stegade i 3 veckor och kom upp till 10.000 steg om dagen i genomsnitt, men det var inte lätt alla gånger. Det var en bra sporre med tävlingen tycker även jag.

Jag har också utmanat mig själv med att gå på andra aktiviteter än jag brukar (yoga, styrketräning, simning, promenader) och i fredags anmälde jag mig till core/muscle i 60 minuter och kände mig så jäkla nöjd efteråt - men det var jobbigt som sjutton. Lycka till med din utmaning till dig själv med dina promenader. Jag brukar använda bloggen som "bikt" med min motion, så får man också en extra piska att kämpa... =)

Kram kram!

2008-11-01 @ 21:30:50
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Tack till er alla för all positiv uppmuntran! Jag har verkligen haft jättesvårt att motivera mig till att motionera de senaste åren, lat, tidsbrist, dålig fot osv osv Därför blir jag så glad när jag ser att det fungerar med att sätta upp mindre realistiska mål som man lyckats uppnå, vilket sporrar en vidare! Att man dessutom upptäcker att man verkligen blir gladare, piggare och avstressad av motion, det är toppen!!



Felet jag gjort tidigare är alltid att sätta för höga mål så jag gett upp alldeles för fort när det blivit lite motigt.



Ja att hänga ut mig så här på bloggen har verkligen hjälpt mig att inte ge upp för lätt.

2008-11-02 @ 09:15:48
Postat av: Malin igen:

.. och gissa vad, igår var jag faktiskt på en promenad trots att stegtävlingen var slut!!

2008-11-02 @ 09:18:07
Postat av: Syster

Bra jobbat!! Fy så slö jag varit denna månad. Har ätnligen kommit ifatt vår flytt rent mentalt. Antagligen för att vi börjat komma rätt bra i ordning nu.



Nu börjar mina promenadgener åter att göra sig tillkänna hos mig. Ska börja med kvällspromenader i veckan. Blev inspirerad i helg då det var så vackert ute, några snöfjun landat på backen och jag tillfrisknat till fullo.

2008-11-03 @ 08:18:26
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0