Tuffa tider

Nu gäller det att anpassa sig till vardagen och normala rutiner igen efter alla fester, gäster, sena nätter och frossande.. Jag har dessutom några extra tuffa veckor att se fram emot eller snarare överleva nu..
 


Årsbokslut på jobbet, två-tre riktiga hundveckor..och som om det inte är tufft nog så har jag bestämt mig för ett godisförbud i 4 veckor med start i morgon 7 jan.. Egentligen känns det som fel tidpunkt MEN midjemåttet påminner mig om att det är dags, det slank nog ned någon julstjärna och några chokladpraliner för mycket under helgerna..

 


Så nu vet Ni varför jag antagligen inte kommer att vara jätteaktiv på bloggfronten en tid framöver!

(OK, jag vet att det varit lite ont om inlägg de senaste dagarna också, men förutom festen i lördags har vi har haft kärt besök av svägerskan i 5 dgr)

Kommentarer
Postat av: Vicke

Vi ser ut att gå samma framtid tillmötes nu närmaste tiden;)



Lycka till med debet och kredit!

2009-01-06 @ 23:35:02
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jag får kopiera din arbetsbild....

Godisförbud har vi levt med mer eller mindre i över ett år, det är all god mat och dryck vi måste byta ut till mindre portioner alt. nyttigare varianter.

Här är det mer smör- och gräddeförbud.

2009-01-07 @ 08:56:41
Postat av: lena

Här är man tillbaka till verkligheten!!

Tycker att det låter som vi har samma göra framöver:)

Lycka till med allt,kram lena.

2009-01-07 @ 11:41:18
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Annette

Lycka till med både jobb och godisförbud!



Kram Annette

2009-01-07 @ 15:43:11
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: keb

hmm godis förbud har jag med infört fån och med idag.börjar på viktväktarna ..ska dit på första besöket i kväll bävar för vågen :-(

men kan inte leva som stutsen och stoppa huvvet i sanden..

det är svårt men allt går om man bara vill

2009-01-07 @ 17:51:13
Postat av: Mrs. b

Ja, det där är något jag definitivt borde skriva under på (godisförbudet alltså). Attans också att vi hade fikagäster igår, och det finns fikabröd kvar... Kommer inte klara av att slänga det - det vattnas ju redan i munnen.

Men efter helgen, då kan det nog vara dags!

2009-01-07 @ 19:46:17
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: soffie

lycka till med det godisförbud skulle jag ej fixa men jag hoppas du gör det,

gokväll

2009-01-07 @ 19:48:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ibw

Ja nog har man ätit onyttigt, men det hör väl julen till. Så nu blir det magra veckor, månader, skall försöka ha godisstopp till påsk. Före jul hade jag godisstopp i c:A 6 MÅNADER.

2009-01-07 @ 21:17:46
Postat av: ibw

Ja nog har man ätit onyttigt, men det hör väl julen till. Så nu blir det magra veckor, månader, skall försöka ha godisstopp till påsk. Före jul hade jag godisstopp i c:A 6 MÅNADER.

2009-01-07 @ 21:17:56
Postat av: Syrran

Godsaker är då lättare att klara sig utan än att dränka sig i jobb. Hos oss haglar varslen och uppsägningarna nu. Har sagt att hör jag chefen ropa på mig öppnar jag fönstret, hoppar och springer fort. :D

2009-01-07 @ 21:18:22
Postat av: Lotta

ja visst e de svårt att anpassa sig efter en lång ledighet... puh!!

stor kram och god fortsättning!!

2009-01-08 @ 12:56:52
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Paula

Hu din stackare! Tänk, trots att jag inte gillar siffror så jobbade jag med dem i över 20 år...

Men det fanns höjdpunkter, när man plötsligt hittade felet som gjort att inget stämde, då blev man överlycklig!

Hoppas du hinner njuta av det nya året också/Kram

2009-01-08 @ 13:23:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin svarar:

Vicke, Lena, Anette, Soffie: Tackar!

Sonja: Vad duktiga Ni är! Här är det ingen som hakar på mina försök till hälsosammare liv...

KEB: Strutsmetoden är normalt min melodi..

Mrs B: Nej det är inte lätt, det är ju trevligt att umgås över god fika.

IBW: Bra jobbat, om det går bra för mig kanske jag kan hålla ut till påsk?

Syrran: Ja jag börjar vara less att aldrig känna att man hinner med sitt jobb på normal arbetstid.

Lotta: Nu har jag ju jobbat alla mellandagar utom en så jag har ju hållit kontakten med jobbet, dvs inte slappnat av helt...

Paula: Fniss endast en ekonom kan förstå den euforiska känslan du beskriver! ;)

2009-01-08 @ 18:29:40
Postat av: Ulla

Årsboksslut är väl en sak, men godisförbud...hur tänker du nu? L

2009-01-08 @ 19:22:39
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: IBW

Klarar man 3 mån, då går det bra. Godisbegäret försvinner efter 3 mån, helst skall man undvika socker helt.

2009-01-08 @ 19:53:28
Postat av: Anonym

en goo kväll

2009-01-08 @ 19:53:33
Postat av: Anna

Ja, vågen visade nytt "topprekord", snudd på vad jag vägde precis innan Linnea skulle födas, bara det att nu har jag ingen bebis i magen..... bara god mat

2009-01-08 @ 21:21:50
Postat av: Malin svarar:

Ulla: ett litet steg för ett gott ändamål! Behövs kan jag lova.

IBW: Hjälp tufft i 3 mån...GULP Nu har jag ju inte tagit bort sockret helt bara godiset och mitt största svaghet choklad..så det skall nog gå bra.

Anna: Låter helt otroligt! Särskilt som jag inte kan se på dig var de kilona skulle sitta?? Imitt fall är det säkert så bara det att jag vägrat väga mig på flera år, jag har använt strutsmetoden!

2009-01-08 @ 21:38:38
Postat av: Ellasmamma

Jag är med, nytt liv börjar nu och det ska bli jätteskönt.Fast mitt stora problem är inte godis utan god mat. Tycker för mycket om att båda laga och äta den. Lycka till!

2009-01-09 @ 23:17:25
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Va!! Inget godis :0) Vad ståndaktig du är!! Lycka till med jobbet, det verkar som om du kommer att ha fullt upp framöver.



~Livet i byn

2009-01-11 @ 14:57:00
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0