Usch, fy och blää

Alla dagar är inte roliga, denna dag till hörde just den kategorin, inte roliga dagar.


Har varit ned till Stockholm för att få det officiella beskedet om mitt jobb. Innerst inne så önskade man väl att man skulle bli erbjuden något annat, men det enda som erbjöds i dagsläget var flytt till Gävle eller avgångsvederlag. Tackar man nej till båda alternativen så blir man uppsagd av p.g.a arbetsbrist.


Huh, arbetsbrist?? Jag har ju jobbat som en dåre i alla år, plustimmarna  (nää övertidsersättning har man heller aldrig fått) har lagts på hög och aldrig har det varit läge att ta ut den i ledighet.. Hur kan det från en dag till en annan bli arbetsbrist?? Jo för nu flyttar jobbet till en annan ort, då blir det arbetsbrist i Luleå.


Lustigt också att den ena veckan får man höra hur duktig man är och vilka planer som finns för mig och nästa vecka så är man inte längre önskvärd.. OK jag vet att denna omorganisation inte är personligt riktad mot mig, men det är lätt att bli bitter ;-)


Nu återstår det att utreda konsekvenserna med de olika alternativen som erbjuds, vad är bättre/tryggare, att bli uppsagd eller ta avgångsvederlag? Nej flytta är inte aktuellt.. (fast Gävle är säkert jättefint att bo i!!).


Nåja ett arbete är ett arbete och det är inte det som verkligen betyder något här i livet, så mycket värre saker kan hända.

Nu tittar jag framåt, och vad är det jag ser? Vankas det  kanske lite efterlängtad semester???? =)


Tack till Er alla för Era uppmuntrande o rara kommentarer! Sånt värmer!!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Usch, usch, usch och fy.

Men som du säger det finns viktigare saker i livet och värre saker som kan hända!

Försök vända detta till en möjlighet till något ännu bättre!

Det finns ju de som slutar självmant för att hitta något mer givande...!

Tänker på dig, kramar!

2009-06-11 @ 21:46:35
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Anna

Se det som en paus mitt i livet för återhämtning och eftertanke...

2009-06-11 @ 22:13:35
Postat av: Syrran

T o m jag blir bitter å dina vägnar. Tänker på hur du slitit och dragit t o m andras lass. Kanske lika bra att slippa alltihopa och börja på nått nytt.



Ta en redig funderare nu. Lista, räkna men framförallt lita på magkänslan.



Tänker på dig. Kram

2009-06-12 @ 07:04:36
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Gävle är jättefint att bo i, men kanse lite långt att pendla till Luleå och hit...

Nä, jag håller med alla de övriga här ovanför.

Tänker på dig!

Ha nu en skön semester ändå!

KRAM!

2009-06-12 @ 08:49:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anki

Tänker på dig! Ha nu en skön avkopplande semester med familjen. KRAM KRAM! JÄTTEKRAM!

2009-06-12 @ 13:56:55
Postat av: VT

Så trist för dig. Men du ska se att det löser sig till det bästa. Kram

2009-06-12 @ 21:24:40
Postat av: Tore o Birgit

Tråkigt att du blir drabbad av finanskrisen.

Men för guds skull flytta inte till Gävle det är en riktigt regnig och tråkig håla av guds like.

Men Malin försök tänka positivt, du vet ju att efter regn kommer solsken. Vi tänker på dig.

Många kramar från Tore o Birgit

2009-06-12 @ 21:58:26
Postat av: rosalucia

Fy vad trist!!!

Avgångsvederlag eller uppsägning?? Tja; det beror väl på om avgångsvederlag räknas som att man gått "frivilligt" och att man därmed inte har rätt till A-kassa....???

Bäst att kolla med facket. Gör det inte det; så är det ju kanon att åtminstone få lite semesterpengar som plåster på såren!!!! Men kolla först...

2009-06-13 @ 10:48:30
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Lissen

Men fy din stackare, förstår att det känns tungt!

Att kämpa och göra sitt bästa, räcker inte alltid.

Blir ledsen på dina vägnar.



Det ordnar sig nog!

Samma sak hände min svärson i förra månaden, han har nu jobb tom September tror jag. Min dotter är vikarie på timmar( förutom sommaren då hon får jobba heltd). Så jag förstår din känsla!



Här går kommunen 400 miljoner back. Det är darrigt.



Styrkekramar från mej!

2009-06-13 @ 14:15:50
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: ibw

Fy, inte roligt, fast flyttar ni till Gävle, då har ni bara 10 mil upp till oss. Du har något att tänka på ? Avgångsvederlag?? Det kan ju bli extra pengar om du får ett annat jobb snabbt ? Har du börjat söka?

2009-06-13 @ 16:43:40
Postat av: Mrs. b

Nä usch vad jobbigt och tråkigt! Hoppas att det löser sig och att du hittar något annat, ännu bättre!

2009-06-23 @ 14:04:22
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0