De e mycke nu

Det är väldigt intensivt på jobbet just nu. Håller på att sjösätta ett stressigt projekt och det blir en hel del övertid. Det är spännande ena stunden, nästa stund får jag hysteriska skrattanfall när problemen hopar sig, nästa sekund fräser jag åt alla som skall ha min hjälp samtidigt som jag blir tokig när jag inte får respons när jag behöver hjälp NU..

Mitt i allt hände något oväntat, en kollega/chef från annan ort dök förbi och gav mig en äppel/kanelkaka!! Jag fattar ingenting. Är det en muta? När kommer frågan om att hjälpa till med något speciellt? Har jag varit så otrevlig att jag behöver muntras upp så att jag blir snäll igen? Eller är den förgiftad?(när jag är hyperstressad är jag inte alltid så diplomatisk, artig och pedagogisk) Eller hade han en kaka över och tänkte att Malin verkar gilla fikabröd? Eller är det mot förmodan ett tecken på uppskattning? '




Sen kom nästa fundering, vad skall jag göra med kakan? Jag kan knappast ta in en kaka i fikarummet som räcker till ca 5 personer när vi är ca 30 personer på kontoret.. och det kanske inte är direkt lämpligt att sitta och smaska på den själv på mitt kontor..vikten ni vet.. Nä jag tog helt sonika hem den och smaskade på den tillsammans med maken efter middagen, innan jag skyndade vidare till ett föräldramöte på skolan.


Det är rätt så fulltecknat i familjekalendern också denna månad, föräldramöten på skolan, föräldramöten för barnens sportaktiviteter, föreställning på skolan, judogradering, extra dansträningar inför föreställningar i slutet på månaden, utvecklingssamtal, arbetsplatsträff med övernattning och uppvaktningar..


Dessutom skall jag promenera till Prag, Kämpar på för att höja mitt stegsnitt nu..vore skoj att gå i mål samtidigt som riktkarln den 30 maj, men då måste jag öka mitt nuvarande stegsnitt per dag fr ca 8500 till 10000 steg, vet inte om jag fixar det. Vissa hurtbullar har redan gått i mål för flera dagar sen.


Istället för att sitta här och beklaga mig borde jag antingen gå ned i tvättstugan och ta hand om tvätten, eller gå och sova  så att jag är utvilad imorgon. Fast det finns ju kvar lite äppelkaka...och det verkar vara spännande i hockeyn!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Verkar vara spännande i hockeyn? Det var superspännande. Ojoj..



Är man superstressad finns ingen tid att vara pedagogisk då SKA det bara fixas! Sånt borde folk förstå.

Giftad.. hahaha. Jag tror kakan är ett bevis på uppskattning. För det är du verkligen värd (!) som du sliter och står i jämt!!

Men visst hinner det fara många tankar i skallen när man får nått gott så där av arbetskamraterna, innan man vågar ta det som en uppskattning. Känner så väl igen mig där.

Rätt beslut att ta kakan med dig hem.

2009-05-08 @ 08:21:54
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Lotta

ja maj är allt en hektisk månad här också-.- mkt på g och många födelsedagar och röda dagar! kramkram

2009-05-08 @ 08:29:04
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Sonja

Nä, inte är humöret på topp när man är stressad. Sen beror det på vilken typ av stress och hur pass kontroll man på situationen.

Pedagogisk, jag pekar med HELA handen!

Äppelkaka, antagligen nån som vill få dig på bättre humör och visa sin uppskattning att du gör ett bra jobb.

Maj är hektisk med avslutningar, utv samtal, föräldramöten, planeringsdagar mm.

2009-05-08 @ 08:37:37
Postat av: C a m i l l a

Nä, vad gulligt att ge dig en kaka. :) Sug åt dig bara och känn dig duktig och uppskattad!

Veckorna går så himla fort och nu är det helg igen, skönt med lite ledighet. Fint väder ska det visst bli också.

Önskar dig en trevlig helg och lycka till med promenerandet till Prag!

Kram!

2009-05-08 @ 08:46:39
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Lena L

Vilken härlig gest, att ge dig en äppelkaka! Det har jag nog aldrig fått på jobbet, bara till mig!! =( Håller med om att maj är en hektiskt månad, ALLT ska hända, och lite till. Dessutom ska man hinna räfsa och städa gården! =S Jag ligger klart efter i min planering!! Jag förstår att du är van vid fantastiska islossningar. Jag har bara varit och tittat någon gång när jag var mindre eftersom mamma är från Happis! Varje år tänker jag att det vore skoj med en utflykt dit för att se på islossningen, men det blir liksom inte av! På tal om stegräknare så har jag en kollega som är med i nån utmaning och gick ända till Haparanda under helgen!!!! =I

Ha en bra dag! Kram Lena!

Postat av: soffie

guu va mycket är nu för dej men va skönt att se fram emot en resa till Prag.

Ta det så lugnt du kan å må gott

2009-05-08 @ 17:17:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Åh men du, så god den såg ut. Bara du inte stressar ihjäl dig nu. Det låter som om det kan vara läge att längta till ledighet. Vilket jag ju alltid gör ;0)



~Livet i byn

2009-05-08 @ 18:35:43
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ulla

Du verkar kämpa på bra med dina steg, men kan tro att det känns lite trögt ibland. Maj verkar vara en månad som har en tendens att bli fulltecknad. Ta en dag i taget så har du snart betat av maj oxå.

2009-05-08 @ 19:12:48
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lena

Det gjorde du rätt i att ta hem äppelkakan.

Äpplekaka och hockey är ju inte helt fel.

//Lena

2009-05-08 @ 19:45:35
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Annette

Hoppas du får möjlighet att ta det lite lugnare snart.



Ha en fin helg!



Kram Annette

2009-05-08 @ 20:36:25
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Myran

Hej...ja det är mycket nu.

L o jag har också fullt upp. Men mitt i allt så packar vi husvagnen ikväll också. Täcken, kuddar, tandborstar, disktrasor osv. Nu tror du väl att vi har blivit galna och tänker dra!!! Tanken har faktiskt dykt upp ibland. Ska bara till Råneå på "brottarfesten", den vi hoppat över de två sista åren. Men nu upptäkte vi att kyl /frysen i lägenheten vi snart har hyresgäster i pajjat. Så nu fixar vi upp den nyare från fikarummet. Kram M

2009-05-08 @ 20:57:08
Postat av: Junitjej

Samtalet med prästen gick bara bra. Prästen verkar bra!

2009-05-09 @ 09:34:45
URL: http://junitjejen.se
Postat av: rosalucia

Jo, det är mycket nu; allt hopar sig liksom framåt våren med alla möjliga samtal å aktiviteter. Puh!

Å vad gott det lät med kaka!!!! (Och såklart fick du den för att du var UPPSKATTAD, självklart.)

Såg ett smaskigt kakrecept i Kuriren-bilagan idag, fudgekaka...den verkade nästan FÖR god; kanske blir det ändå den till Robinson ikväll..mmm.

För att det blir en tv-lördag är redan spikat, det känns som en lagom "aktivitet"...

Ha det bra!



2009-05-09 @ 10:04:39
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Vi har just gått i mål med invigningen av lokalerna på jobbet. Jag o Liselott känner oss avslappnade nu efter att allt är passerat o klart. 85 st åt middag på jobbet vårt, Charlotte Kalla höll tal, och minglade, jättetrevligt! Hade varit skönt med någon dags ledighet en vardag och åka runt och göra ärenden, titta på utebord osv.

2009-05-09 @ 13:01:59
Postat av: Paula

Hej! Maj verkar vara en körig månad för många, allt som inte blivit gjort ska liksom göras innan sommaren börjar,...o i skolorna händer ju mycket sista månaden innan lovet.

Det är väl bara att bita ihop och "gilla läget"

Tack för sångsnutten, jag gillar unga vackra gossar, riktigt "lammkött", dessutom tycker jag att dom kan sjunga!

Ha nu en skön måndag, vette tusan om jag vill gå ut, det är brr 4 grader!!

Kramen

2009-05-11 @ 09:11:33
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0