Festrapport

Den ena festligheten avlöser den andra, igår var det 30 års kalas på skolan där båda barnen går. Dottern blev intervjuad och citerad i Kuriren: (kul, men ingen bild på henne)

En av eleverna, Emma KXXXXXXX (censur av mig), årskurs sex, trivs på skolan. Under kalaset deltog hon i öppen lektion och hade syslöjd. - Jag tycker bild är roligast, jag gillar att pyssla. 30 år är inte mycket för en skola, medelålder kanske, konstaterar hon.

Och idag hade vi kontorsfest på mitt jobb, först städade vi, snabbt fyllde vi en container med skräp. Sen hade vi lite lagtävlingar. Först var jag uppsatt som längdhoppare, men då knorrade jag lite om min dåliga fot, sen fick jag plötsligt välja gren att ställa upp i, jag valde pistolskytte som inte är så ansträngande..



Förutom längdhopp och skytte, kunde man cykla en cykel som var ledad i ramen, spela pingis eller blåsa pil.

Vårt lag slutade på andra plats, och guess what? Jag vann skyttetävlingen !!  =)
(Skrytblogg, ja jag vet, men jag vinner typ aldrig nåt i normala fall)

Vi fick också avnjuta en god buffé och efter middagen hade vi en liten musiktävling, men jag valde att hjälpa till att hålla i arrangemanget (räkna poängen), för artister och låtar kan jag aldrig, jag brukar bara känna igen att jag hört låten förut..

Kommentarer
Postat av: EVA

GRATTIS till vinsten !

Och kul med festligheter...



Ha en härlig helg !

***

KRAAAM EVA

2009-10-15 @ 23:51:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Grattis till vinsten! Jag vinner heller aldrig något!

Mysig dag ni verkar ha haft.

Nu är det helg igen, så skönt! Jag är ledig i dag inför ett lätt jobbpass på söndag kväll. Busväder ute, vi får se om det blir en prommis under dagen.

KRAM!

2009-10-16 @ 07:44:31
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Lena L

Grattis till vinsten och grattis i efterskott! Vad roligt med en fest på jobbet, vi har inte haft någonting sen vi började efter semestern! Som värsta tråkmånsarna!

Ha en skön helg!

Postat av: Syrran

Grattis till vinsten!



Lät roligt med den ramledade cykeln. Gillar ju att anta såna omöjliga (?) uppdrag.



Var också på festligheter igår kväll. Vin, middag och hockey. Riktigt roligt och gott sällskap. Tur att det inte blev så sent heller.

2009-10-16 @ 08:47:37
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: C

Inget foto på Emma? Kolla högst upp till vänster på första sidan......

2009-10-16 @ 09:37:42
Postat av: Sonja

Grattis till vinsten, bra jobbat.

Kul med festligheter på jobbet. Vi har inga gemensamma aktiviteter, möjligtvis en middag tillsammans eller gå och se något men att aktivera sig gemensamt, nä.

2009-10-16 @ 09:52:10
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran igen

C:s notering stämmer. Överst på tidningens första sida pysslar ju E! Ska det va bild så ska det va. Första sida och allt. ;)

Bra uttalande också. Hade då inte gjort det bättre själv. Hälsa E.

2009-10-16 @ 10:09:47
Postat av: fia

grattis till vinsten och festlig heter är alltid trevligt . kram .

2009-10-16 @ 11:07:31
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Paula

Det var det värsta, varför få du va på så många kalas??? Haha, sen dröjer det väl ett halvår innan nästa...

Gemenskap med arbetskompisar, det saknar jag, har egentligen inte haft det sedan vi flyttade från Stockholm 1995! Förutom min endaste bästa arbetskamrat och livskamrat förstås....Under alla år på bank så hade vi ju vansinnigt kul i personalen. Men var sak har väl sin tid antar jag.

Nu står helgen för dörren, regnet vräker ner men det sägs att det är övergående. Skogen ropar på mig, men vete sjutton om jag törs ge mig ut bland halvblinda gamla älgjägare, haha

Trevlig helg på dig!/Kramen

P.S. Kanske ska du bli älgjägare som skjuter mitt i prick?

2009-10-16 @ 16:05:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Annette

Grattis!!! Kul att vinna i en skyttetäving.

Nu är det bäst att inte reta dig :-)



Ha en skön helg!



Kram Annette

2009-10-16 @ 18:42:06
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: ibw

Vad roligt , är detta inspark till nya jobbet

2009-10-16 @ 19:49:42
Postat av: Linda

Lät som att ni hade roligt på jobbet! Smart kombo med städning och fest. Är det min far som har kommit på den idén?

Önskar dej en trevlig helg med massor av tid för återhämtning. KRAM

2009-10-17 @ 06:06:00
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

IBW: Njae inte direkt, hade nog behövt en sån brytpunkt men gamla jobbet hänger med ett tag till..



Linda: Jodå far din var högst inblandad! Men de gjorde det bra festkommitén!

2009-10-17 @ 10:20:02

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0