Reflektioner fr veckans tjänsteresa

Jag har varit på vift i tjänsten ett par dagar med några kollegor. Det har varit riktigt trevligt trots att vi informerade/utbildade i saker som jag själv inte är så insatt i, vilket kändes lite jobbigt.


Hotellet vi bodde på var lite extra mysigt så här i juletid:
 

                                  


Lite skumt var det att jag vid utcheckning hade tre starköl uppskrivna på mitt rumsnummer. Jag lovar att jag var helt oskyldig till dem alla.


En fördel med resan var att jag fick tillfälle att besöka två av mina favoritaffärer. Fast affär och affär, Cyberphoto var inte direkt någon affär utan endast en lagershop där man står vid en disk och fråga efter det man vill handla, inget klämma och känna och gå runt och drömma. Men jag fick det jag skulle ha, en kameraväska utan frakt, faktureringsavgift och till 20% rabatt med en kupong som jag hade med mig. Och visst fick man sig en chokladbit även vid butikshandel, ngt jag brukar uppskatta vid beställning från dem på nätet =) .


Desto längre stannade vi på Village, en affär som jag saknar sedan den försvann från vår stad. Där gick jag och min kvinnliga kollega längre runt, o tittade, drömde, luktade o klämde. En liten påse med en extra julklapp blev det för min del. 
 

                                  
 

En mindre lyckad upplevelse var lunchrestaurangen vi besökte ena dagen. På dagens meny stod ärtsoppa och pannkakor och biffstroganoff. När min kollega öppnade locket till en gryta så undrade jag om det var ärtsoppan, vilket det inte var… *fniss* .. maten smakade tyvärr inte godare än den såg ut heller..
Middagen på AllStar på kvällen smakade desto bättre! 

Tog chansen att släcka lampan väldigt tidigt ena kvällen, det var välbehövligt. Skönt oxå att slippa snökaoset hemmavid.

Endast  fyra tre dagar kvar att jobba nu innan några dagars julledighet. Ligger bra till med julfixarlistan, så det känns gött.

 


Kommentarer
Postat av: Sonja

Var det tjänste- eller shoppingresa du var på? ;-)

Vad mysigt att de julpyntat på rummen, men förargligt med ölen. Åkte du på att betala dem ändå?

2010-12-18 @ 21:02:06
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: mammakero

Vilket julfint hotellrumsfönster! Stilfullt med stor vit stjärna och röda sammetsgardiner!

Cyberphoto är en lagerlokal jag gärna går till....

Hur klarade du dej undan ölen?

Julklapparna är färdiginköpta, men inte färdiginslagna än. Mamma min ska få en julklapp, trots att vi inte kommer att fira julafton ihop. Den är inte helt inköpt... Jag har halva hemma....

2010-12-18 @ 23:30:24
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Monika

Har oxå tre arbetsdagar kvar till jul, man riktigt längtar till lite ledighet....

2010-12-19 @ 19:12:54
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: Annette

Vilket mysigt hotellrum!!! Lite shopping är aldrig fel :-)



Kram Annette

2010-12-19 @ 20:50:22
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag blir så avundsjuk då du får vara ute och resa så mycket i jobbet. Vi får aldrig lämna hospitalet vi...

Finns det ställen utan snö alltså??? Här är vi snart lika insnöade som förra vintern, men det är ju bra för skidspåren. :)

Kram kram!

2010-12-19 @ 22:10:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Att bo hotell är aldrig fel ;)



Snart är jag/vi också julllediga, vad det sk abli skönt!



GOD JUL på DIG!

Kram

2010-12-21 @ 09:49:33
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Sonja/Mamma Kero: Man får förena nytta m nöje :) Nej jag behövde inte betala för ölen, de såg nog att min förvåning var äkta!

Camilla: Du det är inget att avundas, man blir snabbt less.

2010-12-21 @ 18:43:53
Postat av: Syrran

Verkligen mysigt att hotellet hade anammat advent!

2010-12-22 @ 19:00:24
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0