2011

Kör traditionsenligt en summering av året som gått, någon rubrik har försvunnit någon har tillkommit.


Familjen


Ännu ett år har gått och i november hade maken o jag varit tillsammans i ett kvarts sekel!

Emma går i 8an nu och vi kämpar mycket tillsammans med läxor och prov. Hon fick betyg för första gången nu innan jullovet, och det känns bra att hon nådde sina uppsatta mål.


Arvid som går i trean nu har också mycket läxor, det känns som det krävs mycket mer av en 9 åring idag än ”på min tid”. 


Motion





Jag nådde mitt hundramilamål även denna cykelsäsong, tror det blev 104 eller 105 mil. Under vinterhalvåret går det trögare som vanligt. Det blir en eller två promenader i veckan. Fortfarande har vi inte börjat leta fram våra skidutrustningar. Skärpning här..


Emma la ner dansen i slutet av höstterminen, men hon tränar fortfarande judo 2 ggr i veckan. Hon graderade till halvgrönt bälte i våras.


Arvid håller fortfarande på med basket och fotboll och tennis, men han överväger att eventuellt att sluta med tennisen.

Årets linslus



..blev Arvid, med på bild i tidningen från invigning av skolmatsal, från fotbollscup och nu häromdagen från basketcup.


Vädret



Det känns som om vädret har varit väldigt mycket på något sätt. Väldigt kallt i februari, väldigt varm sommar, väldigt regnigt i september, väldigt lång höst och när det snöar, regnar och stormar då blir det väldigt mycket. Regnrekord i september, snöbristrekord i november och meteorologisk sensation att Torneälv till stora delar är isfri i slutet av december. Just nu är det väldigt mycket halt.
 

Resor



Äntligen tog vi oss till Barcelona, även om det blev bara en dag inne i denna häftiga pulserande stad. Men vi njöt av sol och värme i en hel vecka i Calella, en mindre stad några mil norr om Barca.

Till Barcelona vill vi återvända, mest troligt i form av en långweekend utan barnen längre fram i livet.


Hemmet



Årets Hemmavidprojekt blev uppfräschningen av hallen, grönt, rött och ”laxrosa” blev vitt och svart. Jag vet inte vad vi ska ta oss an härnäst. 

Nöjen



Vad som är nöjen har väl skiftat rätt rejält under olika perioder av livet.  Att fota och fixa med foton hör till det jag helst pysslar med när jag får tid över (lite för sällan bara). I början av året gick jag och syrran en fotokurs och sen köpte jag Photoshop Elements som jag försöker lära mig.

Summa sumarum så är jag nöjd med vårt 2011, hoppas 2012 blir ett minst lika bra år, både för mig och för dig!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin summering, å´mycket ni har gjort. Å vad du kommer ihåg. OM jag får lite inspriation så kanske jag härmar dej och försöker med en summering sjäv....om jag törs!

2011-12-30 @ 14:32:42
Postat av: mammakero

Som vanligt väldigt kul att läsa! En mycket bra summering av året, har du fått till.

2011-12-30 @ 16:04:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: LissenTo

En fin summering av året. Barcelona skulle jag vilja besöka. Nästa år ska jag träna,mer. Lära mej mer om foto.



Vad er hall blev fin och första bilden på barnen, vilka gullisar.

Jubileumsfest för dej och maken snart, hurra.



Ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR önskar jag dej!Kram

2011-12-30 @ 18:33:24
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Camilla

Ditt år har varit riktigt bra tycker jag. Kör du vidare med 100 mil cykel? Jag hänger gärna på den utmaningen, så fort det töat så att man kan börja cykla i vår (om det nu blir någon snö här...)

Kram kram!

2011-12-30 @ 21:23:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Härlig summering! Önskar dig och din familj ett Riktigt Gott Nytt År!

2011-12-31 @ 09:09:42
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för den sammanfattningen! Själv hoppar jag den, tycker året varit väldigt ordinärt.

Tänk att ni var tvungna att åka ännu längre norrut än Luleå för att få se snö i jul! Här har det snöat hela dagen idag, men imorgon väntas plus och därmed töar allt bort igen, det är nog det stuket på säsongens vinter.

Jag har strul med min dator, den låser sig efter bara några klick och sen får jag starta om, därav klena besök hos vännerna. Orkar inte och har inte tålamod, så imorgon hoppas jag att maken hinner förbi o lämna hårddisken till datordoktorn (dotter) i Falun så vi får ordning på eländet.

God fortsättning på det nya året, vi börjar väl med flaggan i topp!

Kram

P.S Middagen lät underbar, var det lika gott som det lät?

2012-01-01 @ 18:34:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

Härlig summering av året!

Få se om jag får upp någon sammanfattning, brukar ju vara lite sen av mig (född sån, tror jag).

2012-01-03 @ 07:25:19
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0