SERAFEN

Jag håller på rensar ur mitt kontor, för nu efter 13 år vid samma skrivbord så är det förändringar på gång...
Ja ska byta skrivbord, ska få ett höj och sänkbart bord :) 

Så jag har bland annat tagit ned teckningarna som barnen ritat när de hälsat på under åren som gått. En som jag är lite extra förtjust i är: 
  
  

”SERAF” ritad av Emma 6 år gammal.

(Tyvärr har ordet SERAF som hon skrivit med en ljusblå överstrykningspenna, nästan blekts bort helt och syns därför inte på denna inskannade kopia.. )

Sen fanns även teckningar med texten "till min bästa mamma , "I love you hjärtan", motorcyklar och huvudfotingar oxå.

Minns att Arvid hade en period på ett par år under dagistiden, då han bara ritade mamma, och i slutet av den perioden föreställde teckningarna mig när jag plockade en blomma :)
Sen kom perioden med grisar och bävrar.. och vi är väl lite kvar i den än.

Teckning var ett av mina favoritämnen i skolan, jag hoppas hitta tillbaks till tecknandet någon gång längre fram i livet.


Alltså det är inte lätt att blogga när man inte ser allt man skriver :( ,så ursäkta ev. stavfel och liknande.


Kommentarer
Postat av: Päivi

Vilken underbar Seraf :)

2011-12-08 @ 21:52:18
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: mammakero

Jag skrev till blogg.se och frågade varför jag hade såna problem och de sa att det berodde på att jag hade internet explorer som läsare. Att jag skulle gå över till godzilla firefox istället eftersom allt var uppbyggt efter det att man var så gammeldax att man hade internet explorer....

2011-12-08 @ 23:16:43
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vilken underbar Seraf!

Det verkar vara ganska vanligt bland pojkar att man ritar mamma.

Vår yngre har också ritat mamma emellanåt (inte den äldre: rita, vad är det??) men mest gitarrer, trumset, scener, döskallar, mikrofoner, tja, du ser varåt intresset går...

Varför ser du inte, problem med synen? Eller har du gjort den populära ögonoperationen? Brukar visst blir lite suddigt till en början.

2011-12-09 @ 06:57:32
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Håller med föregående talare "vilken underbar Seraf". Underbart inlägg....inspirerande. Blir lite lessen när jag inte kommer ihåg ritperioderna hos oss =( Har jag jobbat för mycket????

2011-12-09 @ 07:14:36
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Det är ngt knas med blogg.se när man använder Internet Explorer, det är ett fält som täcker rutan där man skriver! Ngn ögonoperation kommer jag nog aldrig våga mig på, trots att jag aldrig riktigt trivts med glasögon, men jag är en feglort, tror att jag har för torra ögon dessutom.

2011-12-09 @ 08:15:15
Postat av: Sonja

Sv: Nej, inte firefox, kör Internet Explorer som de flesta andra.

Har ibland när jag skriver ett inlägg fått extremt långa rader som man inte ser när de går utanför inläggsrutan.

2011-12-09 @ 10:39:12
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Cissi

Vad gulligt!

Jag tycker också om att ha teckningar och KORT på barnen på jobbet :D



Hoppas du blir nöjd med skrivbordet också ;)



KRAM

2011-12-09 @ 10:59:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej, jag köpte mig en teckningskurs för många herrans år sen. Sån brevkurs du vet, med jag tror det var 14 häften med olika lektioner i där man sedan skickade in sina arbeten för bedömning. Tror du jag kom längre än till häfte tre? Nej just det, och nu har hela kursen försvunnit i någon av våra många flyttar. Men, finns viljan så finns det många fina teckningsböcker att låna på biblan, kanske även på nätet? Målning och teckning är nog det jag helst skulle vilja kunna av alla konstarter.

Kram och trevlig helg på sej

2011-12-09 @ 19:17:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Underbart! :)

Skönt för dig att du får lite uppdatering på kontoret också. :)

Nyfiken på uthämtat paket i dag, med nästan löfte om bloggning. :-D

Kramar!

2011-12-09 @ 20:28:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: inga-britt

vad roligt, tekningarna väcker väl många härliga minnen.

2011-12-10 @ 12:18:15
Postat av: Marianne

Vilken fin seraf. Passa på att scanna in alla innan dom bleks och försvinner för alltid. Det är så kul att ha kvar.

2011-12-10 @ 13:52:06
Postat av: Helena

Jaha, då var det redan tredje advent imorgon. Vad tiden går fort !

2011-12-10 @ 15:50:57
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0