Lördag

Lade upp min dag lite fel idag, började med att städa, tvätta, fara på stan och mataffären. Sen började det regna, verkligen ÖSREGNA och därmed fick jag skippa tanken på att cykla in mina 2 mil som jag ligger efter i schemat.

Men vi, eller rättare sagt maken, trotsade regnet och grillade middagen iaf. "Mixed grill" och rabarberpaj till efterrätt.

                                   

Mina grillfavoriter är just nu sparris och Halloumi. Vad grillar du helst?

På stan köpte jag och dottern lite fräscha sommarkläder och lillebror fick en Em-fotboll.

     

Oj så skönt att det är slut med läxor, prov och skola nu. Inte så länge kvar tills man får semester från jobbet oxå. Och blir det ingen sommar i Norrbotten i år, så är det nog varmt i Grekland i alla fall *längtar*


Kommentarer
Postat av: Lissen

Fast lite skönt måste det ha varit att få det städat också. Hoppas snart att sommarvindar blåser lite i dina vita gardiner. Och kanske du fått din cykletur idag.



Alla nöjda på shoppingrundan förstår jag :-)



Hoppas på bättre väder snart. // Lissen

2012-06-03 @ 17:04:56
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: ibw

jag gillar också majskolvar, supergott, men annars föredrar jag fisk före kött. Klart att det blir sommar i Sverige, men vi kanske får vänta på värmen.

2012-06-03 @ 18:05:32
Postat av: Anna

Vilka fina sommarfärger på de nyinköpta kläderna!

2012-06-03 @ 18:25:57
Postat av: Camilla

Eh... shoppat lite kläder... det ser ut som en rejäl hög det där. Fick du också lite alltså? :)

Jag grillar helst kyckling. Love it! Även halloumi. Sedan gillar jag valnötter otroligt mycket, så gärna en potatissallad med valnötter till. Mums!

Skitväder även här, det har t o m regnat in i vårt uterum för första gången någonsin - och det har stått pall för oväder i 4 säsonger snart. Måste ringa snickarn. :(

Kram!

2012-06-03 @ 18:28:02
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Rolig helg, men vilket trist väder (så typiskt!). Det har ösregnat och blåst konstant sen i fredags :(



En resa till Turkiet blir det i sommar så vi vet att vi iallafall får 1 vecka garanterat sol&bad, känns fiiiiiiint :)



Kram

2012-06-04 @ 07:35:12
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Hej, vi har bara grillat någon enstaka gång denna säsong. Man hinner ju knappt få grejerna på gallret innan skurarna avlöser varandra...

Men, sparris o halloumi gillar jag också att grilla, liksom lax. En entrecote är aldrig fel, däremot vill jag inte ha färdigmarinerade flintastekar, basta! Kycklingspett är också gott. Idag ska jag göra en melonsalsa till grillade revben, tyckte jag lät spännande.

Ha nu en trevlig veckobörjan trots det svala vädret. Det kommer bättre tider ska du se...

Kramen

2012-06-04 @ 16:12:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

Vi grillade också i regnet, grillspett med olika sorters kött (kan det kallas mixed grill?) och rabarberpaj till efterrätt...

Vi gillar också sparris på grillen och en evig favorit är baconlindad paprika.

2012-06-04 @ 17:37:50
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Linda/Candygirl

Nog får vi sommar i Norrbotten i år... det tror jag. en torr sådan.



Men för säkerhetsskull ska vi - precis som du - också till grekland. "som vanligt"... När ska ni åka?



Och så svaret på din fråga: Samtliga fotoböcker ät tagna via Ifolor. Och jag använder alltid Deluxe stådende A4

2012-06-04 @ 17:58:57
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0