Next stop

Efter besöket på Rosendahl och lite shopping på vägen hemåt gjorde vi ett besök på Fotografiska. 


                 

Utställningar som visades:

Marcus Bleasdale: Stolen Children. Soldiers of the Lord's Resistance Army.
Armén LRA i Centrala Afrika tvångsrekryterar små barn som soldater. Barnen tvingas begå grymma handlingar, ofta mot sina egna familjer, och utsätts själva för svåra övergrepp av kommendanterna i armén.

Mycket fina men starka och gripande foton, för att inte tala om filmen som visades med intervjuer med barn som lyckats fly..


Anton Corbijn: Inwards and Onwards. Sedan 2002 har han i ett självinitierat projekt porträtterat kända konstnärer och andra kreativa och nyskapande personer.

Mycket speciella porträtt, roligast när man kände igen motivet, Bruce Springsteen tex.

Ställde aldrig frågan om man får fota på fotografiska, egentligen tycker jag att det borde vara självklart ;-) , så för säkerhets skull tog jag bara några snabba bilder i smyg med mobilen :)

Hade gärna smugit efter guiden som föreläste för ett gäng fotografstudenter ett tag till, men jag tror inte svägerskan är lika intresserad av kompositioner odyl. som jag.

Synd att Mattias Klum inte hade någon utställning där, det hade jag uppskattat. Fick nöja mig med att se honom, hihi.


Kommentarer
Postat av: Lissen

Så mycket roligt du hann med Malin.

Många fina minnen från din sTockholmsresa

2012-03-13 @ 22:15:38
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: mammakero

Härligt med långhelg i Stockholm! Vad kul att gå till fotografiska! Det har jag aldrig gjort...

2012-03-14 @ 06:51:19
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonjas

Inte alls avis, men nu tycker jag det räcker!

Nu får du också blogga om nå vardagligt tråkigt som vi andra...;)

2012-03-14 @ 08:33:25
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Du verkar så, så ....kulturell!!! (Vad det nu egentligen betyder vet jag inte...men det känns som så)

Coolt ;)

2012-03-14 @ 09:11:45
Postat av: Maria

...ditt inlägg! Å´jag som pratar om att tatuera "döskalle".

Det är så underbart att vi passar så bra ihop ...hi hi ...

2012-03-14 @ 09:13:41

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0