Ljusfestival 2013

 
      

          

        
 
Här kommer några bilder från årets ljusfestival. Bilderna är klickbara om man vill se dem i större format.
Jag tycker ljusfestivalen är ett trevligt inslag så här under den allra mörkaste och grinigaste tiden på året. Den lockar ut folk på stan. Två svängar har det blivit för mig och gubben.
 
I år var det lite mindre att se. Ngn på FB sa att anledningen var att inte var budgeterat för ngn festival i år, och att det kanske inte blir någon nästa år heller. Rätt synd för mig hade det precis blivit en tradition!
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var häftigt med ljusfestival.
//Lena

Svar: Japp :) Tredje året i stan.
Malkin

2013-11-03 @ 13:47:38
URL: http://www.bloggissoder.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, idag hade jag kunnat skicka dig massor av dimma, man kunde inte se grannhuset en gång! Och regn, i massor vräker det ner, tar igen för all torka i somras och tidigare i höst antar jag. Bra för dem som haft sinande brunnar förstås.
I Ludvika finns något som heter Lysmasken, ett arrangemang med konst och ljus, tror man promenerar en slinga i stan. Aldrig deltagit dock, det går en vardagskväll så jag kan inte ta mig in till stan, nackdelen med att bo på vischan.
Kramen

Svar: Nu är nog dimtiden över här. Minus 5 och 1 decimeter snö är vår verklighet just nu!
Malkin

2013-11-03 @ 15:40:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Vilka läckra bilder! Kul att det görs en festival för att hylla ljuset då det är som mörkast! Det är verkligen något man behöver riktigt mycket då!

Svar: Ja visst, tycker idén är riktigt bra!
Malkin

2013-11-03 @ 17:52:49
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Det låter som en helt underbar idé med en ljusfestival den här årstiden. Mysiga bilder och trevligt att ge sig ut på stan och fota lite. :)
Kram!

Svar: Ja nu har de flesta Lulebor ungefär samma bilder :)
Malkin

2013-11-03 @ 18:34:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Tur med vänner som fotar! Hann inte vara på festivalen i år, den var ju så få dagar och alla dessa dagar jobbade jag så sent att jag inte orkade fara och se.
Stort tack för de bilderna!

Svar: Var så god :)
Malkin

2013-11-04 @ 11:27:15
Postat av: Cam

Hej hopp! Tapeten kommer från ett märke som heter Living walls. Vet tyvärr inte exakt nummer nu, men kan meddela dig då butiken fått hem dem till mig. :)
Kram!

Svar: Ingen fara, hittar den säkert med hjälp av bild och collectionsnamn. Har sått fröet hos min man, som tyvärr inte är målare.. Tack så mycket Camilla!
Malkin

2013-11-06 @ 15:35:05
Postat av: paula i pörtet

Visst blev det genast lite ljusare Malin, jag längtar så efter lite snö på backen!

2013-11-07 @ 09:13:42
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0