Lappland Soccer cup

 
När de flesta andra fotbollslag i våra trakter åkte till Piteå Summer Games, valde sonens lag att åka till Lappland Soccer cup i:
 

Emma och jag åkte också med. Så i dagarna tre (fred-sön) har vi umgåtts med alla fina duktiga fotbollskillar och deras familjer och haft det så trevligt! Jag har sagt det förut och säger det igen, vi trivs så bra med detta härliga gäng :)
 

Killarna bjöd på spännande underhållning på fotbollsplan. Det gick för det mesta riktigt bra också! De slutade på 7e plats av 15 lag i deras åldersgrupp.
 

Här blir vår "lilla ekorre" (smeknamn som Emma gav honom) omklappad av sina lagkamrater efter att ha gjort mål, *stolt mamma*.
 
Att Emma som inte annars är ett endaste dugg intresserad av fotboll valde att komma med, kan jag tacka Lycksele djurpark för. Där spenderade vi några timmar tillsammans med att besöka de nordiska djuren.
 
 Herr kronhjort poserar här för oss.
 
 
Och här är Bambi & co.
 
 
Skogens konung.
 

Småbjörnarna busade så mycket dem orkade..
 
 
 
..medan pappa björn chillade.
 
 
Gåsen verkade vara en glad prick.
 
 
 
 
 
För övrigt tyckte jag att Lycksele var en trevlig liten stad med bla en vacker vit träkyrka.
 

Och med fina trähus i mysiga gränder ned mot älven.
 
 
 

Och sedan vi kom hem från Lycksele har jag hunnit jobba min sista vecka och påbörja min 4 v långa efterlängtade semester. Och vet ni, lagom till att jag stämplade ut från jobbet som kom sommaren med besked. Vi har haft kanonväder i helg och det verkar som om finvädret ska stanna ett tag dessutom *lycka*.
 
Vi kommer mest att vara hemma och i stugan denna semester då vi redan varit ute och fladdrat. Denna vecka innehåller bland annat, tjejbastu på onsdag i Haapakylä, ett fotouppdrag jag var galen nog att säga Ja till, svågerns 40 årsfest på fredag och släktmiddag på stan på lördag (makens fam).
 
Nu ska jag dra mig upp mot Ormberget för en skön morgonpromenad men min goda vän Anna.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men vilka ljuvliga bilder! Måste genast titta på kartan vart Lycksele ligger, inför att vi någon gång ska bege oss på vår roadtripp uppåt norr.
Kram och njut av semestern. Jag börjar min sista vecka nu...

2014-07-07 @ 10:22:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Hallå i värmen! Härligt med att pricka in semester då det varma soliga vädret kommer! Själv ska jag jobba två hela veckor till innan semestern kommer. Vi har pratat om att åka utomlands, men jag skulle vara lika glad över att stanna hemma/i stugan om jag ska vara ärlig. Det är det bästa jag vet att vara i stugan!

2014-07-13 @ 10:13:34
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Päivi

Som alltid härliga bilder. Ser förresten fram emot vilka du skickar till mig sedan ;) Har lite smått börjat samla på idéer :)

Ha det bäst!

2014-07-15 @ 21:49:09
URL: http://www.paivja.blogspot.com
Postat av: Lissen

Vad kul att dottern följde med på fotboöösturneringen också.

Bra tajmad semesterstart av dej Malin :-)

2014-07-15 @ 23:06:01
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej! underbara djurbilder!jag har tillbringat en jul på hotell lappland i lycksele, mycket trevlig upplevelse. gillade också stadens atmosfär. har du slut på semestern?
enarmad hälsning från pörtet

2014-07-27 @ 18:23:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Ja det var en bra promenad med mycket att avhandla!

Svar: Vi måste snart ta en till Anna!!
Malkin

2014-08-21 @ 21:39:36
Postat av: Anna

Är det Mårten Gås på bilden? ;)

Svar: Ja visst är det han :D
Malkin

2014-08-21 @ 21:40:16
Postat av: Fotograf Maria Carlsson

Åh så härliga bilder!

2014-08-22 @ 09:25:01
URL: http://mharya.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0