Semestertour med Lira P02

Årets semestertripp blev att följa med Lira P02 på fotbollsäventyr. Från torsdag till söndag var jag med i Umeå där killarna spelade i Umeå Festivalen. Killarna blev 2a i sin grupp och gick till A-slutspel, tyvärr åkte dem ut redan i kvartsfinalen som avgjordes på straffar.
 
 
Förutom att se på alla matcher så shoppade jag lite kläder på rea och lite nya textiler till köket. Sen umgicks vi med andra föräldrar, fikade, åt middagar på kvällarna och hade riktigt trevligt. Vädret bidrog till stämningen på bästa sätt, varmt in på sena kvällarna.
 
Det blev även ett besök på bildmuséet,
 
 
 
 
 
Vi bodde på samma hotell som jag bodde på ifjol med Anna, U&ME. Centralt, hyfsat pris, superb utsikt från sängen och bra frukost.
 
 
 
 
 
 
Det är verkligen skönt med ett avbrott från vardagen, slippa laga mat o städa. Ja man behöver ju inte ens bädda sängen :)
 
Efter cupen drog killarna/laget vidare söderut, mot Ö-vik. Där skulle de ha träningscamp med 2 träningsmatcher, bad på Paradisbadet, och bestigning av Skuleberget m.m. Jag hade turen och fick åka med syrran o Jimmy ned till min moster i Ö-vik. De skulle ned och turista höga kusten.
 
Och här har jag förevigat hela gänget.
 
 
Det var roligt att få se deras nya hem på landet två mil söder om Ö-vik. Utsikten över Skulesjön var fantastisk.
 
 
 
Vi sov där två nätter, första morgonen tog jag en lååång morgonpromenad. För lång för mina onda fötter. Men det var så mysigt, solen värmde, tuppen gal och kossorna råmade i hagen. Och jag ville hela tiden se vad som hände efter nästa kurva.
 
 
 
Till slut kom jag fram till Näske brygga som vi även besökte med bil kvällen innan. Valde bilden från kvällen då den var mycket finare.
 
 
Moster och Tommy följde med och såg Arvids fotbollsmatch innan vi mötte upp syrran och Jimmy på restaurang Public där vi avnjöt en god middag. Jag tyckte deras stora tavla var fantastiskt vacker!
 
 
Dagen efter började vi åka hemåt under fm. Så skönt att jag slapp ta bussen hem. Tack syster o Jimmy och tack moster Karin o Tommy för er gästvänlighet ♥
 
Men fotbollskillarna dem turnerar fortfarande, efter två nätter i Ö-vik drog dem ned till Härnösand för mera fotboll, träningsmatch och träning. Dem passade även på att se IFK Luleå spela i Svenska cupen idag. Till helgen ska dem spela ännu en fotbollscup i Timrå, Killarna får verkligen en sommar att minnas.
 
Själv har jag några lugna dagar på hemmaplan med Emma innan jobbet och vardagen knackar på dörren igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder
Stor kram till dig Malin!

2016-08-04 @ 07:43:26
Postat av: Anonym

Härliga bilder
Stor kram till dig Malin!

2016-08-04 @ 07:43:27
Postat av: mammakero

Helt underbara bilder!! Så fint att få se!

2016-08-07 @ 15:48:54
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Maria

Underbar paus hos moster ser det ut som/ Maria

2016-08-25 @ 10:47:14

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0