Jul igen!?

Det var ett tag sedan jag fick till ett inlägg här. Men det känns ändå inte som jag vill lägga ner helt och hållet.
 
Vad händer i mitt liv? Tjaa jag jobbar, det är rörigt på jobbet nu och kommer att så vara ett bra tag över. Många är vi som hänger löst igen. Men numera orkar jag knappt oroa mig, kanske är den min tur att kastas ur boet och lära mig flyga på nytt .. eller nåt! Det ordnar sig på något sätt förr eller senare.
 
Julfest på fredag kan va skoj.
 
Julen nalkas och det är mycket på hemmaplan. Julklappar, bak, stök och matlagning. Vi är flera som delar på maten så det är inte allt för betungande i alla fall. Vi ska fira hemma hos oss i år.
 
Fotbollen hänger med även vintertid för Arvid och hans far. Det var ett tag sedan de spelade matcher men på söndag ska de vara med i en futsalturnering. Kul!
 
Fotointresset hänger kvar och har väl till och med ökat lite. Årets julklapp till mig själv blev fotoblixtar. Vi hade en studiohelg jag och Eva från fotoklubben för ett par helger sedan, då fick jag fota några vänner med barn och fyrbent. Roligt och mycket lärorikt!! 
 
Fick lov att modellerna att publicera denna här på bloggen. Barn till goda vänner.
 

 
När jag har tid över försöker jag sätta mig med Moderskeppets kurser för att lära mig lite Lightroom och Photoshop och jag tycker det är så himla kul. Men nog blir man trögare med åren va?
 
Bjuder på lite photoshoppade alster här. Lärde mig att sätta snöfall på bilderna. En med lite lätt snöfall och en med lite mer.
 
 
 
Byta himmel kan vara kul också!
 
 
Eller att sätta ned isprinsessor i en fors.
 
 
Plötsligt är det roligt att ta självporträtt :)
 
Idag lärde jag mig att skapa en stjärnpensel och använda bara den för att göra en julgran.
 
Nej nu ska jag göra kväll. Ska upp tiidigt imorgon. Ska göra comeback på spinningcykeln på gymmet efter 9 mån rehab hos sjukgymnasten. Wish me luck!
 
  

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vad roligt att se dej här igen! Nu är jag oxå dålig på att vara ute på nätet, försöker med ryck ibland. Härligt att se att du tagit upp både fotandet och lite lek i photoshop o lightroom! Snygg header!

2016-12-10 @ 13:59:18
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Maria

Nej inte lägga ner bloggandet. Hellre få inlägg än inga alls från dej känner jag :)
När det gäller jobbet! Var rädd om dej! Finns inget annat. Inte hamna var jag är, är du snäll!
Jag VILL att du är rädd om dej. Jobbet är bara skit och vi ska förminska betydelsen av jobbet i våra liv....eller hur? Kram!

2016-12-10 @ 17:36:03

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0