Årets semester

Sitter här med en lätt ångest över att min semester är slut och att jag därmed måste återvända till jobbet, vardagen och stressen imorgon. Dessa 4 veckor har varit mer välbehövda än någonsin och dem har varit helt fantastiska. Jag har njutit av varenda dag.
 
Jag skrev på Facebook att sommaren har varit magisk. För det tycker jag. Men många blev upprörda för dem trodde direkt att jag enbart menade värmen, vilken många har tyckt varit jobbig. Självklart tänker även jag på att värmen kan bero på klimatförändringar, och tycker att det har varit otäckt med alla bränder och så lider man med alla bönder som fruktar foderbrist pga torkan. Vår kanin Lillis har också haft det jobbigt, kaniner tål kyla bättre än värme.
 
Men om jag bara får tänka på mig själv, så har jag njutit till fullo av de 4 veckor sol och värme som erbjöds i år, precis under min semester. Antagligen lite extra med förra sommarens deprimerande väder i färskt minne. 
 
Men förutom värmen så har vi haft en riktigt trevlig ledighet. Första helgen var Maria o Lars hos oss med sin husvagn, vi besökte Hamnfestivalen en sväng och så tog vi en biltur i Råneå Älvdal där vi bland annat hälsade på hos en uppfödare av Belgiska jättekaniner och fikade på ett mysigt sommarcafé, Nestors Cafe.
 
 
Första veckan var jag ledig själv, ja Arvid var också hemma. Den veckan ängnades mest till att varva ned o pyssla på hemmavid. 
 
Andra veckan var vi i stugan några dagar. Vi passade på att 20 års renovera sovrummet i stugan, det har varit barnens rum men nu ska vi återta sovrummet själva. Kändes tokigt att jobba inomhus, men när det blev för varmt kunde man svalka sig i sjön.
 
 
 
Sen har vi varit på två jättetrevliga 50 årskalas. Ja i år är året då alla vänner som fötts 1968 ska firas. Så även jag i höst..!? Det är en annan sak jag har smått ångest över. Vet inte vad jag vill.. jag är inte den som gillar att ordna stora fester och särskilt inte sådana där jag ska vara i centrum. Nå vi får se hur det blir.
 
Firat mamma och pappa har vi också gjort. Först hade dem 50 årig bröllopsdag under midsommarhelgen. Sen fyllde pappa 73 år i mitten av juli när vi var i stugan och igår fyllde mamma 70 år. Då var vi alla barn och barnbarn till Kukkolaforsen och åt middag.
 
 
 
 
 
Jag känner mig ganska nöjd med att jag även lyckats hålla igång med lite motion, ligger bra till med cykelmålet, 78,5 mil har jag fått ihop. Har även varit upp på Ormberget ett antal ggr, flåsat upp för slalombacken, kört lite i utegymmet o promenerad en sväng.
 
Sen har vi hunnit umgås med många vänner också. Det har varit underbart att kunna sitta ute på altanen utan att frysa till sena kvällen.
Sen har vi även varit på en 4 dagars semester till Lofoten med Maria o Lars, men det blir ett annat inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Grattis till en mycket välbevarad mor och till 50.årig prestation!

Svar: Tack <3 Mamma blir nog jätteglad över din kommentar!!
Malkin

2018-08-07 @ 20:54:45
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0