Times square

Någon vecka innan vi åkte ville jag börja ställa in mig mentalt på resan. Jag hade inte hunnit tänka så mycket innan på vart vi skulle. Jag kollade in kartan och insåg att jag inte alls haft den minsta koll på denna stad. Manhattan trodde jag var en liten ö strax utanför New York på vilken Frihetsgudinnan fanns. Men så var det ju inte alls! Manhattan är ju New York!
 
Jag googlade även fram en webcam från Times square som jag satt o spanade in några ggr. Nu råkade det oftast vara på förmiddagen jag tittade på den, vilket betydde att det var mitt i natten i NY. Så det var väldigt lugnt där då, vilket det inte var dem gånger vi var dit.
 
Redan första hela dagen som vi var framme ville jag gå och spana in Times Square. Vi bodde bara ungefär en kvarts promenad bort.
 
Detta är ungefär samma bild som jag hade spanat in på webkameran:
 
 
 
Vi passade på att äta lunch där på MC Donalds, jag menar vad är mer amerikanskt? haha
 
 
 
 
 
 

 
Sedan kom vi att passera här flera gånger under veckan och varje gång var det svårt att låta bli att ta någon ytterligare bild.
 
 
Efter några dagars vistelse återvände vi hit för att se The Phantom of the opera, det var också en överväldigande upplevelse med ståpäls och en tår i ögonvrån.
 
 
 
 
 
Vi var även och åt på Hard Rock Cafe vid Times Square.
 

 
 
 
 

Slutsats, kring Times Square och Broadway skulle man kunna roa sig utan repriser under väldigt lång tid. Fast det var skönt att inte bo mitt i den smeten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj oj oj...kan bara säga en sak WOW! Jag önskar jag varit med :D

2018-03-23 @ 19:10:13

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0