Retreat

Idag gjorde vi en mysig utflykt till skogskojan. Först plockade vi lite hjortron på myren. Jag är osäker på om jag ens plockat hjortron i vuxen ålder, fick avsmak för det som ung. 

Men nu fanns det massor, så på nolltid fick vi ihop hjortron så det räcker ett bra tag fram över. Minst två vintrar utan att snåla.

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen kom belöningen.

(null)

(null)


(null)

Och efter fikapausen plockade vi lite blåbär också. Lite mer blåbär ska jag försöka plocka, och senare även lingon.

(null)

Sällan känner jag så nöjd med mig själv. Motion för knopp och kropp och mysfika. Och så lite godsaker att plocka ur frysen under den kalla mörka årstiden.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Men! Så mycket hjortron!!! Vi har varit en vecka i Sälenfjällen, och plockade också lite grann. Så himla gott! Hjortron är väldigt ovanliga här i södra Sverige där jag bor, tyvärr för jag tycker de är sååå goda! Blåbär har vi däremot otroliga mängder i år!

2020-07-28 @ 22:45:44
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0