Hua Hin 2.0

2019 när vi fortfarande var lyckligt ovetande om vad som komma skulle med pandemin var jag med Carina till Hua Hin, första gången i Thailand.

I mitten av oktober åkte vi dit igen, den här gången fick maken följa med.

Resan var lång, ännu längre än sist då vi åkte direkt från Sthlm. Den här gången mellanlandade vi både i Stockholm och Helsingfors. Dessutom fick vi ta en omväg runt Ukraina pga kriget.

Från Bangkok åkte vi taxi till Hua Hin och det fantastiska Hotellet/resorten Centara Grand. Äntligen framme, incheckning och inkvartering i våra villor med egna pooler.

På morgonen ser vi stranden och strandrestaurangen när vi kikar över vårt staket bakom poolen.

Sen gick för att äta frukost. En fantastisk frukost, en av höjdpunkterna för mig som tycker frukosten är bäst av alla måltider.

Efter frukost bytte vi om för sol och bad och spanade in stranden.

Det var underbart att promenera längs stranden och bada i det varma sköna vattnet.

Sen chillade vi vid våra egna pooler inan vi på eftermiddagen besökte Afternoon tea.

Och på kvällen efter dusch gick vi och tog en drink innan vi gav oss ut på stan för att äta middag.

Och ungefär i den stilen fortsatte våra underbara dagar i 2 veckor. Med viss variation. Men det får bli fler inlägg.

Cykel 2022 o 2023 - statistik

Jag nöter vidare med cyklingen undar sommarsäsongen. I år blev det "bara"165 mil, men det drog ändå upp snittet. Har lite jobbigt med domnande händer o är lite småless att nöta på samma rundor.

Särsongens roligaste cykling var en tur vi gjorde i Umeå till Smultronstället, och turen från Övertorneå till juoksengi. Bilen är tagen vid forsen i Niskanpää på Juoksengituren.

Update 2023, lite missnöjd med årets utfall som sänkte mitt årliga snitt. Skyller på regnig sommar, många hundpromenader och förkylning m feber när vi skulle cykla i Umeå. Nya tag nästa år, nu kör jag på Inpuls i vanlig ordning över vintern.

2023    148 mil
2022    165 mil
2021    208 mil
2020    185 mil
2019    151,5 mil
2018    Idag 14 sep 100 mil, sätter inte undan cykeln än.
2017    Cyklade exakt 100 mil.