Allergivänliga muffins!

Mera vardagslyx = Nygräddade blåbärsmuffins! 

Ni kanske inte tycker att de är jättevackra men de var supergoda och dessutom allergivänliga, de är bakade utan både ägg och mjölk! Mina barn är (tyvärr) båda två allergiker. 

Skickar med receptet om ni skulle behöva baka allergivänligt.

      

                                                        313466-12

 
Muffins (liten sats)         

3 dl vetemjöl                           
2 dl socker   
2 tsk bakpulver
2 tsk vanillinsocker
50 g mjölkfritt margarin
2 dl vatten

Blanda de torra ingredienserna, smält margarinet och tillsätt vattnet.
Blanda ihop väl! Tillsätt gärna tex blåbär eller äpplen.

Ca 20 min i ugn på 225 grader

Blåbären får jag att tacka min dotter för, det är hon som plockat dem på friluftsdagen i skolan! Tack gumman!


Kommentarer
Postat av: Vicke

Tack för receptet , allergisk systerdotter så detta blir bra till henne:)

2007-08-30 @ 23:02:50
URL: http://www.vickes.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0