Omorganisation

Ett gammalt citat som jag tycker säger en hel del om omorganisation:

Vi tränade hårt - men varje gång vi började få fram fungerande grupper skulle vi omorganiseras. Jag lärde mig senare i livet att vi är benägna att möta varje ny situation genom omorganisation och också vilken underbar metod detta är för att skapa illusionen av framsteg medan den åstadkommer kaos, ineffektivitet och demoralisering."
/Gaius Petronius (död 66 efter Kristus)


image115


Tro nu inte att jag tycker att den omorganisation vi skall gå igenom på jobbet är fel, nej tvärtom tror jag att det kan bli riktigt bra ..  när den är klar. Fast då är det väl dags för nästa? Nej nu var jag lite ironisk...jag är bara lite less och sliten just nu.

Skönt att det är fredag imorgon!  :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Omorganisationer i all ära. Blir de för många är det ett tydligt tecken på att man ändrar utan att tänka sig för. Man ska inte ändra för ändringens skull utan att innan noga utreda dess positiva och negativa effekter. Fattar inte hur ni orkar!

2007-12-07 @ 08:17:43
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Syrran igen

Vilken supersnygg stjärna!

2007-12-07 @ 08:18:33
Postat av: Malin

hihi orkar o orkar, har inget val!? Det som är så jobbigt är att man aldrig hinner få rutinerna att fungerar innan man gör om, sen blir det en massa knöl i systemen också när man gör om alla kostnadsställen osv.

2007-12-08 @ 08:22:07

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0