Stjärntrassel

Oj vad jag tjorvar med stjärnorna i år.. Köpte en stjärna till sovrummet förra veckan, snålade o valde den billiga varianten.. Fick igår syn på den stjärna som jag egentligen ville ha men som nästan kostade 3 ggr mer, visade den för maken som tyckte att jag skulle köpa den i alla fall. Sagt o gjort och jag blev helnöjd. :)


image109
Bild: Jag

Sen kom jag på att den andra skulle jag ha i köksfönstret, men när allt var klart så passade den inte ihop med gardinen...så idag drog jag i väg på stan o köpte en till av den dyrare sorten, men i annan färg. Nu är jag rädd att jag kanske igen valde fel färg och kanske tom fel storlek...? Har inte fått upp den än.. Har heller inte fått upp den i matrummet, måste byta kontakt på sladden..  :(  Tyvärr kommer jag inte att hinna klart ikväll, för snart drar vi iväg på 40-årsfest.

Till alla som kikar in här, HA EN UNDERBAR 1a ADVENT, prioritera myset! ...med eller utan stjärnor.

Kommentarer
Postat av: moster

hehe
ligger det i släkten?
tjorvighet:-)

Postat av: Möstrarna -

Hej
Du tycker om att fotografera, eller hur, du har fina kort.
Titta gärna på våran blogg,
inga-brtt och karin

2007-12-02 @ 13:22:57
URL: http://kebibw.blogg.se/
Postat av: karin

kände att det var kanske dags att avslöja bloggen det var lite tjorv i början
ville få ordning på den först..d´
sen är det ju litekul att ha en tillsammans rätt vad det ät så tycker söstra min att nä nu måste maan fixa på ett annat sätt....:)
och när man kommer in d´är
hm känner man inte igen nånting...
omöjligt ät det ju inte :)
¨vet ju
hur hon är hehehehee

2007-12-02 @ 14:19:09
Postat av: C

Det lät lika tjorvigt som när jag håller på med mitt julstök! I år bestämde jag mig för att INTE julpynta alls (och jag menar i-n-g-e-n-t-i-n-g som ens påminner om julen!!!!), men min sambo hade andra planer.... Nu är det ljusstakar och stjärnor överallt! (Hm!!!!......... eller :)....... beroende hur jag ser på det!)

2007-12-02 @ 19:16:52
Postat av: Myran

Hej M, stjärnan var ju jättefin. Du kan få komma och pynta lite hos oss. Kom just hem fr er stad och orkar inget pyntande ikväll. Har lovat ungarna att vi pyntar under veckan istället.
Men vi har monterat fågelbur sen vi kom hem....kul...pippi´n är i den nu.
kram M

2007-12-02 @ 20:03:13
Postat av: Sonja

Jag gillar inte pynt lika mycket som du, men lite har det blivit, men det blir mindre och mindre med åren, har ingenstans att hänga upp eller ställa upp grejer. Men vi har också tjorvat med våra gamla stjärnor med isärkopplingar och ihopkopplingar. Funderar dock på att köpa en snygg ljusstake, vi får se.

2007-12-02 @ 21:21:13
Postat av: Syster

Så stilrent och snyggt! Like it! Har äntligen även pyntat hemma hos mig. Mer än i fjol då jag hade slutklämmen på vardagsrums- & köksrenoveringen. Men betydligt mindre än tidigare år. Är riktigt nöjd. (Tar även med lite till stugan om det blir firande där i år.)

2007-12-03 @ 08:06:01
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Malkin

Mostrarna: Tänk att mostrarna skaffade blogg, hur kul som helst!!!
C: Klart du måste ha lite julmys hemma, du kan inte bara tänka på jobbet!
Myran: är pippin fortf lika speedad?
Sonja: Jag har inte heller så mycket pynt, försöker välja det finaste, en hel del sätter jag i stugan, går inte att jämföra mig m mamma på långa vägar.
Syrran: jag får ju se ditt pynt nästa helg om inte före.
Tack alla besökare som kommenterar!!

2007-12-05 @ 17:07:21

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0