Tisdagstema - horisont - och stress

Tyvärr några vackra foton över horisonten har jag inte att bjuda på idag..
Men jag skall försöka tolka dagens tisdagstema ändå med hjälp av ett par bilder som jag tog på mitt jobb härom veckan.


jobbet


Här bjuder jag på ett fotocollage från min arbetsplats, dels ser man den den vy jag har från fönstret när jag blickar ut över horisonten och drömmer mig bort från jobbet. Inte speciellt vacker utsikt, men tittar man riktigt riktigt noga så har jag faktiskt lite havsutsikt!! ;)

Ett fotocollage från min arbetsplats speglar också den horisont som jag ser framför mig personligen just nu,  mycket jobb och mycket stress.. Årsbokslutet nalkas samtidigt som vi skall slås ihop med en annan enhet och sjösätta ännu en större omorganisation. Jag har varit med om några sådana och det skapar mycket förvirring och extra jobb, årsbokslutet brukar räcka för att stressa upp mig.

Ett tecken på stress är när jag börjar drömma "stressdrömmar", drömde härom veckan att  jag "plötsligt insåg till min fasa att jag kommit till jobbet i mina ljusblå plyschbyxor".. Härom natten drömde jag att jag hade försovit mig till 10.30 och att jag sedan försökte ta mig till jobbet hela dan men blev hindrad på vägen så att jag inte kom fram förrän vid 16 tiden då mina kolleger redan hade gått hem..

Drabbas ni oxå av sånt här??

Nej nu måste jag gå och lägga mig, skall försöka vara ngn timme före alla andra på jobbet i morgon innan de långa köerna i ekonomisystemet slår till!


P.S Bakgrundsbilden ger en ledtråd till vilken bransch jag arbetar i D.S

Kommentarer
Postat av: Vicke

Sj sj sj gamle vän ...???
Gissade jag rätt;)

2007-12-04 @ 22:53:08
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Malkin

No sorry Vicke! Rätt bransch förvisso dock fel företag..

2007-12-05 @ 18:48:31
Postat av: karin

hade din far tait dina byxor :)
då föreslår jag "Ello" nya kollektion
där hitta man köp 1 par
betala för två ...eh eller köp 3 få 1 hmm
eller hur det var ;)

2007-12-05 @ 22:59:15
Postat av: Syster

Emellanåt kan jag får "stressdrömmar" även under dagens lopp. Får en sån där känsla ... "visst tog jag på mig byxor så jag inte struttar omkring i bara långisar". :S
Nu är det mycket på jobbet. Dag som kväll... men övergående tack o lov.

2007-12-06 @ 07:57:31
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: s

Stressdrömmar, tja inte riktigt, det vore kanske ett bättre alternativ för det ger ändå viss vila, sover nämligen inte när jag är stressad utan allt jobb bara mal runt i huvet och i takt med det snurrar även jag.

2007-12-06 @ 10:44:05
Postat av: Esters Mamma

banverket kanske, euromaint, green cargo... connex fast dom har väl bytt namn?
du ser att jag har lite koll
har nog varit i samma bransch som du
hoppas att det går bra med bokslutet och att omorganisationen blir smärtfri... kanske en utopi?
ha en bra andra advent

2007-12-06 @ 11:34:56
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

du får gärna lägga ut det där med katalogen, perfekt kedjebrev eller vad det då kan heta på bloggen :-)
jag har jobbat på em för några år sen på deras hk i sthlm som ekonom så vi har nog likvärdiga jobb oxå :-)

2007-12-06 @ 13:49:26
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Malkin

Esters mammas första gissning var rätt! Vicke var i rätt bransch.
Syster o S: det här med stressdrömmarna är nog bara uppvärmningen på vad som komma skall...är jag rädd för..

2007-12-06 @ 17:56:05
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0