Vår mysiga jul i stugan

Då veckans tisdagstema är JUL så länkar jag till mitt inlägg som innehåller ett par bilder från min jul, trots att det nu har hunnit bli onsdag och annandagjul.

Jag fick nästan allt som jag önskade mig till jul!  :)
På min önskelista stod "En stressfri, mysig jul med mycket julstämning och tid för att umgås med familj och vänner. Tid för att spela sällskapsspel, åka skidor och läsa".

Någon skidåkning blev inte av, men barnen åkte skridskor på sjön:

image130

Efter skridskoåkandet blev det julbad i utebastun:

image131

Sedan åt vi givetvis en massa gott:

image132


Ärligt talat så blev det nog för lite frukt och för mycket god julmat, fika och godis. Kanske tom lite för mycket av de två sistnämnda för både mig o dottern som mådde lite illa på juldagen, dock inget värre som inte var över på en stund. 

Visst kom tomten även i år, och det var inte morfar som min dotter kallt hade räknat ut..nej det var både tomtefar och tomtemor.

image133


Och visst har vi haft mysig julstämning, hade gärna stannat ett par dagar till och legat här i soffan och läst Camilla Läckberg böckerna jag så överraskande ;)  fick i julklapp!


image134

Känns lite trist att julen mer eller mindre är slut för i år..

Kommentarer
Postat av: cattis

Tack för titten på den mysiga julen ni haft.

Sköna bilder:-)

God fortsättning!

2007-12-26 @ 21:19:32
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: Nnika

Mysiga bilder! :-) Snö är inte fel det heller.. *ler* Skicka hit lite vet jag.. :-)
God fortsättning!

2007-12-27 @ 08:26:51
URL: http://www.nnika.se
Postat av: moster keb

härliga bilder!
och ni verkar ha haft en mysig jul!
med till och med tomtemor på besök :)
GOD fortsättning!

2007-12-27 @ 15:22:12
Postat av: maria

Å, så undrbart det ser ut. Soffan längst ner är ju alldeles fantastiskt fin.
Må gott!

2007-12-27 @ 18:34:49
URL: http://majjaw.blogg.se
Postat av: Myran

Hej....va´fint med soffan! När har ni hunnit skaffa den; undrar jag?
Ni verkar ha haft en perfekt jul. Mysigt mm
Tack för senast!

2007-12-27 @ 19:19:06
Postat av: synne

Härliga bilder. Fin blogg.
God fortsättning och ett gott slut på 2007.

2007-12-28 @ 07:42:37
Postat av: Syster

Ja oj vad ni flyger och far. Synd du inte kunde vara ledig mellandagarna. Men visst var det mysigt i stugorna!?!

2007-12-28 @ 10:16:14
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: C

Jisses vilken mysig soffa du har i stugan!!! I den skulle jag kunna LEVA i flera dagar med några bra böcker, en varm filt och lite hett te! Wow!

2007-12-28 @ 11:45:19
Postat av: rumbaqueen

Det både låter och ser ut som er jul var störtskön :)
God fortsättning.

2007-12-28 @ 14:48:51
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se
Postat av: Malin svarar:

Tusen tack alla som lämnat kommentarer!! Ja visst har vi haft en mysig jul, den hade gärna kunnat vara ngn dag längre, då hade jag hunnit slappa i vår nya mysiga soffa, det blir mycket packande o farande oxå..
Svar till Myran, soffan inhandlades fr IKEA i somras, men vi avvaktade festen innan vi bytte till den. Jag o M sover i den nuförtiden (går att bädda till dubbelsäng) för att skapa mer plats för förvaring.
Hoppas att ni alla haft en mysig o skön jul, GOD FORTSÄTTNING önskar jag Er allihop!!

2007-12-29 @ 11:17:48
Postat av: Vera

Vad mysigt ni har haft det! God fortsättning!

2007-12-30 @ 00:51:19
URL: http://veramedflera.blogg.se
Postat av: Tomten och tomtemor

Ho ho.. tomten o tomtemor trivdes bra i kuurajärvi, nästa års önskningar har redan börjat tillverkas.. och kom ihåg barn, och Mårten... Var snälla!!! Ni andra som inte tror på tomten: Nästa år får ni också sitta i knä, bara ni börjar tro på mig! Hälsningar tomten och tomtemor

2007-12-30 @ 11:50:58

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0