Hösten är här nu..

Med blandade känslor har jag nu förstått att hösten har kommit för att stanna. Det är september nu och i natt var temperaturen under nollstrecket.
Jag tycker att det trista med hösten är, förutom att det ofta är kallt och regnigt, att man har den mörka och kalla vintern framför sig och att vårvintern och sommaren som är mina favoritårstider känns långt borta.

Men visst har alla årstider sina fördelar, jag uppskattar verkligen att jag bor i en del av världen där vi har dessa 4 specifika årstider som "riktig" vinter, en intensiv vår, oftast lagom varm sommar och så hösten som är som bäst när solen skiner och luften är kall och hög. En sån härlig höstdag hade vi i stugan i  lördags, då passade vi på att göra en skogsutflykt för att plocka lite lingon och mysa vid brasan. 


                                 313466-17


                                 313466-19

                                
Andra fördelar med hösten är att nu känns det tillåtet att mysa under filten i soffan medans man läser en bra bok eller ser på tv. Dessutom får vi börja tända ljus igen då det åter är mörkt om kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Syster

Underbara bilder! Gillar hösten.. men så är jag som en ekorre som ska fylla boet innan vintern. :)

2007-09-03 @ 10:20:17
Postat av: fia

ser verkligen mysigt ut , det kanske är yur attman har årst tider så man kan längta till våren , sommaren..

2007-09-03 @ 15:29:17
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Myran

Åhhh...gud....jag kan känna lukten av kaffe på elden!
M

2007-09-04 @ 18:17:36

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0