Gnällblogg

Äntligen helg, så härligt. Lika härligt har det inte varit i veckan. Vaknade på torsdag morgon med en rejäl nackspärr, som när det började lätta lite mynnade ut i en hiskelig huvudvärk. Så jag kan inte påstå att humöret varit på topp.  


När humöret inte är på topp då blir jag gnällig o less. Less på kylan och less på röran här hemma. Varför hittar jag inga yllestrumpor åt sonen som passar?? Antingen är de för tjocka stora eller små, de jag hittar alltså, var är alla andra? Varför har vi aldrig galgar så det räcker? Varför hittar jag inte ryggsäcken med utflyktsattiraljerna när jag behöver grillpinne och sittunderlag? Osv.


Igår kväll då oroade jag mig över dottern som var på disco på ett annat område i stan som vi inte känner till. Svarade hon i telefon som hon lovat när jag ringde? Nej då. Men hon kom hem välbehållen med skjutsen i tid, jätteglad och hade haft jätteskoj. Så jag kunde pusta ut, nej det är inte lätt att vara hönsmamma.


Men nu är det lördag morgon, nackspärren, huvudvärken och t.o.m. kylan har börjat släppa sitt grepp. Och nu har jag faktiskt tid över att rensa och röja här hemma. Så nu är det dags att sluta gnälla och göra det bästa av helgen.




Trevlig helg på er alla, hoppas att Ni har humöret på topp!

Kommentarer
Postat av: Myran

Hej på dig! Vet du vad! Man måste få vara gnällig ibland. (Hoppas jag inte säger det för att legitimera mitt eget gnäll). Men jag måste få säga vad härligt att komma upp efter jobbet igår. L som kommit hem tidigare hade städat en stor del att lägenheten. Det luktade skurat och rent. Maten var nästan färdig och vinet upphällt. F_n vad skönt. Vårt väder är idag "så där" inte sååå kallt men snöyra och många kunder som kommit in säger att det är kallt. Typiskt! Kram M

2009-02-21 @ 09:30:07
Postat av: Mrs. b

Ja, det är ju bara så ibland. Men så kommer man igen en annan dag!

Hoppas du mår bättre & ha en trevlig helg!

2009-02-21 @ 10:46:48
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Sådär är det ju ibland, jobbigt och tröttsamt...Men inte alltid som tur är! Hoppas du mår bättre i nacke o huvud nu, och får en skön, rolig, trevlig och avkopplande helg.

2009-02-21 @ 12:02:49
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: lotta

ja visst e de härligt med helg!! fina vita tulpaner, just vita de e de finaste tycker jag!!!

2009-02-21 @ 13:38:09
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: IBW

Men visst är det skönt att få gnälla av sig lite. Nu får du säkert en trevlig helg.

2009-02-21 @ 18:09:48
Postat av: C a m i l l a

Hoppas du mår bättre nu då det är helg, ibland måste man få gnälla av sig lite.

Är det bastu som gäller i helgen igen?

Vackra, vita tulpaner!

Kram kram!

2009-02-21 @ 19:23:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Paula

Fråga mig om nackspärr, hihi, jag som låg på lasarettet för inte så länge sen med en dylik åkomma. Måste säga att rörligheten inte återkommit efter den smällen, det har stelnat till ordentligt på den sidan så försök att stretcha mycket så du inte också blir stel.

Hoppas humöret är på topp såhär på söndagen. Snön har vräkt ner hos oss i snart ett dygn, kan man snart bli snöblind tro?

Kramen

2009-02-22 @ 10:16:13
URL: http://paulaz.se
Postat av: Syrran

Visst måste man få gnälla ibland. Humöret är inte alltid på topp. Har också haft en svacka. Delvis understimulerad då det kalla vädret satt käppar i hjulen. Men nu känns det mycket bättre igen.



Understimlans får min hjärna att på högvarv. Fantasin börjar flöda för att snabbt komma mig ur svackan.



2009-02-22 @ 11:24:00
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Annette

Hoppas det är har varit en bra helg för dig.



Kram Annette

2009-02-22 @ 16:51:36
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ulla

Om livet hela tiden var på topp så visste man inte när man har det mer eller mindre jobbigt. Variationen behövs fast inte är det roligt när livet känns mindre bra. Vad skönt att du mår bättre ialla fall.

2009-02-22 @ 18:50:03
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sonja

Gnälla och tycka synd om sig själv får man göra ibland. Gör det själv lite för ofta, tyvärr, negativ tornedaling som man är.

Disco, det är ju bara så att flickor mognar tidigare än pojkar. Jag tror M knappt vet vad det är. Men jag är impad att han tillsammans med en kompis åker buss ut till Arcus, ibland med byte i stan...!

2009-02-23 @ 08:34:24
Postat av: Sonja

Nog törs du lyssna, den är faktiskt jättebra!

2009-02-23 @ 08:35:44
Postat av: VT

Skönt att höra att du också är lite gnällig... det känns ju bättre efteråt. Vi har haft en bra helg i Stockholm men man är snabbt tillbaka i verkligheten...

2009-02-23 @ 19:30:50
Postat av: Malin

Det känns faktiskt bättre när man öppnat på ventilen och släppt ut lite gnäll! Att ha ont ibland är en bra påminnelse för att värdera de dagar man känner sig frisk och stark. Jag beundrar verkligen dem som har besvärliga sjukdomar med värk och annat elände som orkar vara så positiva och glada. Har träffat på en hel del av Er bara här ute i bloggvärlden.

2009-02-23 @ 19:39:18
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0