Shopping på annan ort




Fick nys om att en av mina favvobutiker hade öppnat i Piteå, så i lördags drog vi dit för lite shopping. Fotade butiken, Village alltså, utifrån, men jösses vilka rentvättade fönster de måste haft, värsta speglarna :)

Jag brukar säga att jag inte shoppar mycket, men det här med ljusstakar och ljuslyktor det är en svaghet jag har. Så ännu ett par ljusstakar har nu flyttat hem till oss. Köpte även med mig lite härligt doftande te. Inte så farligt med tanke på att jag skulle kunna tänka mig det mesta från denna butik!

Sen köpte jag ngt annat som jag inte köpt på minst 14 år, en parfym till mig själv! De senaste åren har jag levt på ett parfymprov jag fick av dåvarande kollegan "Hus9". Nej förbrukningen är inte stor, båda barnen har ju astma och även min mor är doftallergiker. Men nu slog jag alltså till o denna kommer nog räcka tills den slutar lukta gott.

Tyvärr har jag insett, givetvis efter att jag öppnat förpackningen, att jag nog valde fel sort, måste ha blandat ihop doftproverna på handlederna. Det var tydligen "Varm Cotton" jag skulle ha köpt men det blev "Fresh laundry" istället. Men den luktar gott den oxå!

Sen blev det en tröja och en deo till dottern.. Det var vad som hanns med innan barnen höll på "frysa ihjäl och dö av tristess". Jag hade nog gärna strosat på ett par timmar till, det är alltid roligare att handla någon annanstans än där man bor.

Träffade förresten en gammal klasskompis där, vi räknade ut att det var ca 24 år sedan vi träffades senast - i verkliga livet, för vi har haft kontakt på FB. Hon var sig lik och jag hoppas att det INTE tar 25 år tills vi träffas nästa gång. Vi kanske snart borde ha en sån klassmiddag som vi hade på Cooks krog för några år sedan.


Kommentarer
Postat av: LissenTo

Du hann ju ändå mycket med barn som "frös". Roligt att favorit butik öppnar på närmare håll och att träffa kompis.



Ha en fin onsdag. // Lissen

2011-10-11 @ 22:26:58
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Hus9

Kul att du har använt provdoften.....ska kanske skicka ett nytt?

2011-10-11 @ 22:30:29
Postat av: Sonja

Ah, dofterna från Clean, har också hittat en av deras jag gillar, tyvärr glömt vilken. Går och tvekar om jag ska unna mig den eller om jag ska kolla upp de andra från Clean.

Det är ju alltid det att det kanske finns någon som doftar ännu bättre och jag tycker parfym är dyrt så jag köper ju inte det i parti och minut.



Hittade faktiskt en i somras som var på REA och jättebillig men så var det eau de toilette, inte eau de parfym, och en liten flaska, perfekt. Tror jag föredrar eau de toilette då den inte verkar dofta lika "tungt" utan blir mer diskret.

2011-10-12 @ 08:00:58
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Åh, jag älskar Clean! Har deras Warm cotton som hudlotion och den doftar underbart. Har även två sommarparfymer och jag gillar dem också. Din doftade säkert jättegott. Lite lagom, fräscht och rent. Muums!

Vi har nog Village på stan här i Gävle, men jag är verkligen dålig på att gå på stan. De har mycket fint. :)

Kram!

2011-10-12 @ 09:03:57
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Det är det som är fördelen med stora barn och döttrar! HAHAHA!! De gillar att följa med på shoppingturer och njuter av intrycken (för man måste ju inte alltid handla för att känna att det varit en lyckad dag...)!

Det är jättekul att shoppa i andra städer än sin egna ibland. Blir ju lite less på utbudet efter ett tag...

2011-10-12 @ 11:08:40
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Hus9: Minns du att jag fick provet av dig i Malmö? Det har verkligen varit uppskattat! De parfymer jag haft hemma var så gamla att de inte luktade så gott längre.. Men nu har jag en flaska så inte behöver du skicka ett nytt, men tack för erbjudandet rara du!

Camilla o Sonja: Vad kul att ni gillar dessa, de är verkligen fräscha o milda.

MammaKero: Får bli bättre på välja annat sällskap tills barnen vuxit upp lite :)

2011-10-12 @ 12:16:49
Postat av: Syrran

Oj, så kallt det såg ut att vara.

Har också varit sugen att besöka Village i Piteå. Ljusstakarna var grymtfina! Precis den färg du fastnade för redan ifjol höstas.



Hann fundera på en tripp till Piteå o Village med övernattning idag.. men ficj allt bli en annan gång..

2011-10-12 @ 21:27:00
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Annette

Village är en kul affär. Ljusstakar och lyktor kan man inte få för många av :-)

Kul med parfym. Jag använder inte det längre för min man tål inte dofter så bra :-(. Men jag älskar att lukta på dem i affärer.



Kram Annette

2011-10-12 @ 23:50:23
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anna

2011-10-19 @ 21:56:01
Postat av: nallelie [foto-vardag]

läskigt jag bor i piteå och jag viste inte att den hade öppnat :P

2011-10-27 @ 19:02:05
URL: http://http:/nalleliespix.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0